شناسهٔ خبر: 3839 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

هاشمی به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان تا پايان امسال به صحن مي‌رود/ پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی قابل رسیدگی است

مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تا پایان امسال در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گیرد، گفت: در صورتی که وزارت راه و شهرسازی پیشنهاداتی برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان داشته باشد قابل رسیدگی و بررسی خواهد بود.

سید مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره زمان بررسی «طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان» در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی این طرح از سال گذشته در کمیسیون عمران و کمیته‌های مربوطه این کمیسیون آغاز شد و از حدود ۴ ماه پیش در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تا پایان امسال در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گیرد، اظهار کرد: اکنون این طرح در نوبت هفتم بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

هاشمی که ریاست سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را نیز عهده‌دار بود، ادامه داد: بیش از ۱۸ سال از تصویب قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس می‌گذرد در حالی که شرایط امروز کشور نسبت به آن زمان تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در قانون نظام مهندسی ذکر شده که این قانون در بازه زمانی ۱۰ سال یکبار باید بازنگری شود، افزود: از طرفی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه شهرسازی از سوی رهبر معظم انقلاب و نیازهای جدید جامعه، بازنگری در قانون نظام مهندسی به منظور رفع ایرادات آن در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در روند بررسی طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان پیشنهادات دولت در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد و طرحی که در حال حاضر برای بررسی در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد نتیجه جمع‌بندی بررسی پیشنهادات دولت و نمایندگان اعضای کمیسیون عمران است.

هاشمی تاکید کرد: در صورتی که وزارت راه و شهرسازی پیشنهاداتی برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان داشته باشد قابل رسیدگی و بررسی خواهد بود.

گفتنی است قانون نظام مهندسی ساختمان بعد از تصویب در سال ۷۴ توسط مجلس شورای اسلامی، در سال ۷۵ به اجرا درآمد. /

نظر شما