شناسهٔ خبر: 3840 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد:

وضعیت آب و هوای کشور برای ۴۸ ساعت آینده/ گستره بارندگی‌ها از غرب به شرق کشیده می‌شود

هواشناسی یک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور برای ۴۸ ساعت آینده گفت: برای امروز در برخی از نواحی غرب، زاگرس مرکزی وشمال خوزستان شدت میزان بارندگی‌ها پیش‌بینی می‌شود اما شدت بارش‌ها از فردا کمتر خواهد شد و از بعداظهر فردا نیز به تدریج بارندگی‌های غرب و مرکز کشور خاتمه پیدا می‌کند و گستره بارش‌ها به سمت شرق سواحل خزر و شمال شرق کشیده می‌شود.

امین حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت آب و هوای کشور طی ۴۸ ساعت آینده توضیح داد: امروز نیمه غربی کشور، دامنه‌های البرز و غرب سواحل شمال کشور بارش برف و باران را شاهد خواهیم بود که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است.

وی با بیان اینکه برای امروز در برخی از نواحی غرب، زاگرس مرکزی وشمال خوزستان شدت میزان بارندگی‌ها پیش‌بینی می‌شود، گفت: اما شدت بارش‌ها از فردا کمتر خواهد شد و از بعداظهر فردا نیز به تدریج بارندگی‌های غرب و مرکز کشور خاتمه پیدا می‌کند و گستره بارش‌ها به سمت شرق سواحل خزر و شمال شرق کشیده می‌شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: پیش‌بینی می‌شود شنبه شب شدت بارندگی‌ها را در شمال شرق کشور داشته باشیم که عمدتا به شکل برف خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشورمان از ناپایداری‌ها کاسته شده و جوی نسبتا آرام حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز در نیمه جنوبی کشورمان وزش باد را خواهیم داشت که در برخی ساعات شدید خواهد شد و می‌تواند در جنوب خوزستان موجب گرد و غبار هم بشود، گفت: سواحل خوزستان و سواحل شمالی خلیج فارس را مواج پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: برای تهران هم انتظار داریم بارش‌ها تا فردا صبح به طور متناوب به صورت برف و باران ادامه پیدا کند که همراه با وزش باد خواهد بود و از بعدازظهر فردا برای تهران کاهش ابر را پیش بینی می‌کنیم. /

نظر شما