شناسهٔ خبر: 38400 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در دیدار سفیر روسیه با مدیرعامل راه‌آهن ایران مطرح شد؛

توافق ایران و روسیه بر سر نحوه ترانزیت کالا در کریدور شمال- جنوب

سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفیر روسیه گفت: قرار شد، بارهای ترانزیتی از بمبئی به بندرعباس و ازآنجا تا رشت و سپس از طریق جاده تا آستارا و از آستارای كشور آذربایجان تا مسكو حمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سفیر روسیه با حضور در راه‌آهن ایران درباره پروژه برقی كردن راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون، كریدور شمال – جنوب، توسعه همكاری ریلی دو كشور و گسترش ترانزیت بار از هند به روسیه از طریق مسیر ریلی ایران گفتگو كردند.

سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ضمن دیدار و گفتگو با سفیر كشور روسیه، درباره توسعه همكاری‌ها با راه‌آهن کشور روسیه گفت: طبق قراردادی كه بین دو كشور ایران و روسیه به‌منظور برقی كردن خط آهن گرمسار و اینچه‌برون منعقدشده، با مشخص شدن سهم دو كشور در این پروژه می‌توانیم زمینه‌های همكاری ریلی میان دو كشور را گسترش داد.

وی افزود: در این جلسه موضوع ترانزیت كالا از طریق كریدور شمال به جنوب نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت، به‌این‌ترتیب كه بارهای ترانزیتی از بمبئی به بندرعباس و ازآنجا تا رشت و سپس از طریق جاده تا آستارا و از آستارای كشور آذربایجان تا مسكو حمل شوند.

گفتنی است؛ با توجه به پروژه برقی كردن راه‌آهن محور گرمسار – اینچه‌برون كه مقرر است توسط كشور روسیه ساخته شود راه‌آهن ایران درصدد ارتقای همكاری‌های ریلی دو كشور است تا در سایه این تعامل به نقاط مثبت اقتصادی در بخش بار و ترانزیت برسند.

نظر شما