شناسهٔ خبر: 38424 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

به آگاهی و شعور ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری اعتماد دارم/ تامین هزینه یک میلیارددلاری پل صدر از اراضی عباس آباد/ عده‌ای با کارنامه نامناسب به دنبال فریب مردم هستند/ آنها که بابک زنجانی را آوردند امروز مدعی مبارزه با فساد هستند

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سخنانی با تاکید بر اعتماد به آگاهی و شعور مردم در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری کشور، گفت: هزینه پل صدر از اراضی عباس‌آباد که قرار است به پارک ملی تبدیل شود تامین شد. عده ای پوستین وارونه پوشیده و دم از دفاع از حقوق مستضعفان می‌زنند. امیدوارم آگاهی پیروز شود و چهره واقعی آنها برای مردم آشکار شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ستاد انتخاباتی صدر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اظهار داشت: می‌دانم کار سختی برای تصمیم‌گیری و انتخاب کاندیدای موردنظر در پیش داریم. اما من به آگاهی و شعور ملت ایران، اعتماد دارم. از این‌رو این انتخابات را صحنه نبرد آگاهی و گمراهی نام‌گذاری می‌کنم.

وی افزود: عده‌ای آشکارا و با صراحت علاقمند هستند که مردم را گمراه کنند و علیرغم کارنامه نامناسب دولت قبل، می‌خواهند بر طبل باطل بکوبند. اما شما ملت می‌توانید پرچم مبارزه با فشار را در دست بگیرید.

عضو کابینه دولت یازدهم خطاب به یک کاندیدای ریاست‌جمهوری تصریح کرد: شما در جریانات دولت قبل، همراه آنها بودید. زیرا تمام مدیران دولت دهم در ستاد انتخاباتی شما، حضور دارند؛ همان‌هایی که نفت کشور را سوار کشتی کرده و به صورت آزاد در دریا می‌فروختند. شما چطور می‌توانید ادعا کنید که نفت صیانتی بفروشید. مگر بابک زنجانی و امثال وی از کجا ارتزاق می‌کردند؟

آخوندی در ادامه بیان داشت: چگونه می‌توانید از مبارزه با فساد صحبت کنید در حالیکه متحدان شما در دولت قبل، زمینی که در شهرک‌غرب را که فقط مجوز ساخت ۳ طبقه داشت را با مجوزی که در دولت قبل صادر شد، ۳۵ طبقه ساختند. بااین وضعیت، آن وقت، شما دم از مبارزه با فساد می‌زنید. آیا می‌توان اینطور به شعور مردم ایران توهین کرد؟

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسی که تمام دوره احمدی نژاد، وی را همراهی می‌کرده می‌خواهد طرفدار مستصفعان باشد، آیا می‌خواهد با طرفداری از مستضفعان پول آن قشر مظلوم را به امثال امیر منصور آریاها واگذار کند؟

وی افزود: ۳ میلیارد دلار منابع دولتی در دولت قبل به اجنبی‌ها داده شد، آیا فکر کردید با قیافه حق به جانب، مردم صحبت‌های شما را باور می‌کنند؟

وی با بیان اینکه، این نوع انتخابات را باید در تاریخ به یاد داشت، گفت: برخی پوستین وارونه می پوشند و فکر می کنند می توانند از ناآگاهی مردم سوء استفاده کنند.

آخوندی ابراز کرد: معادل ۱۰۰ میلیارد دلار تحت‌عنوان تهاتر در دولت قبل به خصولتی‌ها داده شد. بعد می‌گویند که می‌خواهند خصوصی‌سازی کنند. اما الان آقایان جرات می‌کنند از خصوصی‌سازی و تولید ملی صحبت کنند. آیا مردم ایران که افرادی تحصیل‌کرده و دارای دسترسی به شبکه‌های اینترنتی هستند، فکر کردید متوجه نمی‌شوند که شما پوستین وارونه بر تن کرده‌اید؟

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یادتان هست شما گدایی می‌کردید که از دولت یک بشکه نفت بخرند.

وی در ادامه به هزینه ساخت پل صدر، در تهران اشاره کرد و گفت: پل صدر، چقدر هزینه برداشته است؟ به هیچکس اجازه داده نشده تا هزینه واقعی آن را بداند. اما به طور حتم، بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید خطاب به شهروندان منطقه یک تهران بیان کرد: این پل چقدر به تسهیل حمل و نقل شما کمک می‌کند؟ اگر این یک میلیارد دلار در ساخت مترو هزینه می‌شد بهتر نبود؟

وی افزود: هزینه ساخت پل صدر، از اراضی عباس‌آباد که قرار است به پارک ملی ایران تبدیل شود تامین شده است.

صدور بیش از ۲ هزار پروانه خلاف در منطقه یک تهران

آخوندی یادآور شد: بیش از ۲ هزار پروانه خلاف در منطقه یک تهران صادر شده است بعد می‌گویند که می‌خواهند با ۴ درصدی‌ها مبارزه کنند. این منطقه که باغستان تهران بوده، هم اکنون از آن چه باقی مانده است؟

 وی تصریح کرد: نتیجه کار شهرفروشی ایجاد ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی در ایران است که صحت آن را می‌توان در سایت مرکز آمار ایران و گزارش بهمن‌ماه سال ۹۵، جستجو کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: مردم خانه ندارند، آقایان خانه‌ها را برای سوداگری ساخته‌اند و بعد ادعا می‌کنند که می‌خواهند مساله مسکن را حل کنند. آیا می‌خواهید مشکل مردم را حل کنید یا مشکل رفقایتان را؟

سرمایه‌های بر زمین مانده از خانه‌های‌خالی و ادعای ایجاد رشد اقتصادی در کشور!

وی با اشاره به سرمایه‌های بر زمین مانده از خانه‌های‌خالی در کشور، تصریح کرد: سرمایه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارددلار در قبال خانه‌های‌خالی کشور، بی‌استفاده مانده است. آیا شما می‌توانید در کشور رشد اقتصادی ایجاد کنید؟

وی با بیان اینکه آقایان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانه دوم در ایران تولید کرده‌اند، گفت: مجموع خانه‌های‌خالی و دوم که در دولت قبل بنا شد به حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه می‌رسد که می‌توان آنها را در شهرهایی مانند شهرهای شمالی کشور، اطراف شهرهای بزرگ و جزیره کیش مشاهده کرد.

سیاست های اتخاذ شده غلط و ایجاد ۱۹ میلیون بد مسکن در کشور

این عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه گفت: سیاست‌های آنها منجر به ایجاد زندگی ۱۹ میلیون نفر در شرایط بد مسکنی شده است در حالیکه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی و دوم در کشور ایجاد شد. آیا این سیاست قابل تداوم است؟

آقای قالیباف! محیط زیست و حمل و نقل عمومی برای شما مهم است!؟

وی خطاب به محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: شما ۱۲ سال شهردار تهران هستید و فقط سالی ۸ کیلومتر مترو ساخته‌اید، آیا محیط زیست و حمل و نقل عمومی برای شما مهم بوده است؟

آخوندی خطاب به شهروندان واقع در ستاد انتخاباتی صدر دکتر روحانی و مردم ایران، گفت: من خود را جای شما گذاشته‌ام و می‌دانم که تجزیه و تحلیل این حجم از اطلاعات و گزاره‌ها کار بسیار سختی است. اما شما آگاهانه رای دهید و پیش روی شما راه حل بسیار ساده‌ای وجود دارد تا بفهمید چه کسی حقیقت را می‌گوید. اگر ۸ سال گذشته را به یاد بیاورید مشخص می‌شود که چه اردوگاه‌هایی وجود دارد.

تضییع حقوق ملت در صدا و سیما

وی افزود: همه شاهدیم که در صدا و سیما حقوق ملت زیرپا گذاشته می‌شود و کسانیکه در هیچ دادگاهی محکوم نشده‌اند به آنها اتهام زده می‌شود. اقای رئیسی اگر شما رئیس‌جمهور شوید باید بر اصل ۱۲۱ قانون قسم یاد کنید که از حقوق و حرمت شهروندان دفاع خواهید کرد.

آخوندی خاطرنشان کرد: جلسه قبل مناظره حیثیت یک شهروند زیر پا گذاشته شد. بدون آنکه در هیچ دادگاهی محکوم شده باشد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به شهردار تهران گفت: آقای قالیباف! شما چطور می‌توانید از حقوق شهروندان دفاع کنید. اولین اقدام شما باید دفاع از حقوق شهروندان و جلوگیری از هتک حرمت و حیثیت آنها باشد. از این رو معلوم است شما چطور با حقوق شهروندان برخورد خواهید کرد.

آخوندی در پایان سخنانش عنوان کرد: امیدوارم آگاهی پیروز شود و آنها که پوستین وارونه می پوشند برای مردم آشکار شوند. /

برچسب‌ها:

نظر شما