شناسهٔ خبر: 38466 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جدیدی:

ایجاد مسیرهای مستقیم برای خلبانان در گذشته یک آرزو بود/ بهره‌برداری از راه‌های هوایی جدید یک غیرممکن را ممکن‌کرد

آسمان ایران مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر بهره‌برداری از راه‌های هوایی جدید و یک طرفه در آسمان ایران را مؤثر توصیف‌کرد و گفت: پیش از این قرارگیری هواپیماها در مسیری مستقیم یک آرزوی غیرممکن بود اما توانستیم این غیرممکن را ممکن‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدتقی جدیدی درباره بهره‌برداری از راه‌های هوایی جدید عنوان‌کرد: تأثیر بهره‌برداری از راه‌های هوایی جدید منافع زیادی را برای کشور به همراه دارد که نتایج حاصل از آن کاهش مصرف سوخت، افزایش عمر هواپیما و طولانی شدن زمان چک‌های دوره‌ای آن می‌شود.

وی بابیان اینکه شرکت هواپیمایی کیش‌ایر گوشه‌ای از اجتماع هوانوردی ایران است، ادامه داد: خوشبختانه با بهره‌برداری از راه‌های هوایی جدید عواید زیادی نصیب ایرلاین‌ها شده، به‌طوری‌که حمل و نقل را ساده‌تر کرده است.

 جدیدی با تأکید بر اینکه اجرای پروژه مدیریت ایرانشهر اقدامی ملی و مهم بوده وتاثیر این پروژه برای ایرلاین‌ها محسوس است به خبرگزاری ایسنا گفت: در گذشته ایجاد مسیرهای مستقیم برای خلبانان یک آرزو بود. به خاطر دارم سال‌ها قبل، بارها از مرکز کنترل فضای ایران درخواست اتصال هواپیما به مسیرهای مستقیم را داشتم اما انگار این‌یک خواسته غیرممکن بود.

وی افزود: درحالی‌که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این غیرممکن را به ممکن تبدیل کرد؛ امروز هواپیماها به‌راحتی وارد مسیرهای مستقیم و یک‌طرفه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر تصریح کرد: امیدوارم با همکاری سایر ارگان‌های نظامی، مناطق ممنوعه کاهش یافته و وارد مسیرهای پروازی کشور شوند تا مسیر هواپیماها کاهش یابد.

نظر شما