شناسهٔ خبر: 38503 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در مجمع سالانه انجمن خیرین راه و ترابری انجام شد:

تصویب اصلاحات اساسنامه انجمن خیرین راه و ترابری/ ارائه برنامه‌های پیشنهادی سال ۹۶

مجمع  در مجمع عمومی سالانه انجمن خیرین راه و ترابری اصلاحات در اساسنامه انجمن به تصویب هیئت مدیره رسید و گزارشی از عملکرد سال گذشته ارائه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مجمع عمومی سالانه انجمن خیرین راه و ترابری با حضور جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن، اصلاحات اساسنامه انجمن خیرین راه و ترابری به تصویب هیئت مدیره رسید.

اساسنامه انجمن ۴۴ ماده دارد که موارد و تبصره‌هایی به مواد ۳، ۸، ۹، ۱۱، ۱۲، ۳۱، ۳۲، ۳۵، ۴۰ و ۴۳ آن اضافه شده است. ازجمله می‌توان به افزودن «ایجاد شعب و نمایندگی در استان‌ها و برنامه‌ریزی برای مشارکت و بسیج همگانی در ترویج فرهنگ نیکوکاری و تامین نیازهای اجرایی درحوزه عمل» به ماده ۹، اضافه شدن تبصره «مرجع صدور پروانه سازمان مردم نهاد، وزارت کشور است.» به ماده ۱۱، دادن اختیار و مسئولیت تنظیم و مبادله تفاهم‌نامه‌ها، قراردادها و اسناد  مرتبط با اهداف و برنامه‌های انجمن به مدیرعامل و  افزودن ماده ۴۳ ﴿ آیین‌نامه‌های پیش‌بینی شده در این اساسنامه حسب مورد توسط هیئت مدیره تهیه،‌ تصویب و به اجرا گذاشته می‌شود﴾ به موارد اساسنامه انجمن اشاره کرد.

در این جلسه گزارش هیئت مدیره انجمن خیرین راه و ترابری درباره عملکرد سال ۹۵ انجمن و برنامه‌های پیشنهادی سال ۹۶ ارائه شدند.

به گفته مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری، یکی از برنامه‌های اصلی انجمن شناسایی و تهیه فهرستی از نقاط حادثه‌خیز در شبكه راه‌های مواصلاتی موجود و حذف سالیانه حداكثر ۳۱ مورد آنهاست. همچنین درنظر است بر اساس درخواست‌ها و نیازهای اولویت‌دار سالانه حدود ۳۵۰ کیلومتر راه را در روستاها و مناطق محروم کشور بهسازی یا آسفالت شود و نیز با اولویت استان‌های کمتر توسعه یافته سالانه ۱۰ دستگاه پل فلزی در نقاط صعب‌العبور روستاها احداث شود. همچنین ۵۰ پروژه راهسازی را در روستاها و مناطق محروم در اولویت اجرا قرار دارد که برای آنها مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

تاکنون  با مشارکت خیرین ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را در روستاهای مازندران، کرمان، زنجان، فارس، البرز و فارس آسفالت شده است. همچنین ۲۲ دستگاه پل در روستاهای لرستان، گلستان و چهارمحال و بختیاری احداث شده است. از دیگر اقدامات می‌توان به رفع پنج نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان مرکزی، ساخت ۱۴ کیلومتر راه روستایی در گیلان و تعریض راه مواصلاتی روستاهای هشتگرد البرز اشاره کرد.

مجمع سالانه انجمن خیرین راه و ترابری صبح امروز ۲۴ اردیبهشت با حضور سالار علیاری، مدیر شرکت ساختمانی اویول و جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن شامل صادق افشار، مدیرعامل سابق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، احمد مجیدی، نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سید حسین میرشفیع، معاون وزیر راه و مدیر ساخت آزادراه‌ها، محمدرضا برزگر، معاون سابق راهداری، عبدالله نوروزی، معاون سابق راهداری و مدیرعامل مهندسین مشاور راهبرد، محمدرضا منتظری، مدیرکل سابق اداره‌کل ساخت و توسعه آزادراه‌ها، اردشیر گروسی، عضو هیئت مدیره مهندسین مشاور فربر، سید محمد علمایی، مدیرکل مهندسی عمران در سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی ابراهیمی، مدیرکل حقوقی، عباس مازوچی، مدیرعامل شرکت پاریز و مهدی مهری، مشاور معاونت ساخت و توسعه راه‌ها برگزار شد.

نظر شما