شناسهٔ خبر: 38544 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن خبر داد:

بهره‌برداری از راه‌آهن تهران- همدان تا ۴۵ روز آینده/ راه‌آهن تا دوسال آینده به خسروی می‌رسد

سفر عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: با توجه به اعلام اتمام عملیات راه‌آهن تهران- همدان در هفته قبل تا ۴۵ روز آینده بهره‌برداری از این خط شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جبارعلی ذاکری در مراسم افتتاح ایستگاه راه‌آهن فیروزان و بهره‌برداری از راه‌آهن ملایر- فیروزان اظهار داشت: به‌طورقطع تا پایان خردادماه اتمام عملیات ریل‌گذاری را خواهیم داشت.

وی افزود: کل عملیات روسازی راه‌آهن ملایر- فیروزان به طول ۶۷ کیلومتر تکمیل شده است و امیدواریم با تحویل خطوط و ایستگاه‌ها از شرکت ساخت و توسعه به شرکت راه‌آهن، بهره‌برداری از آن آغاز شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه از ایستگاه فیروزان تا کرمانشاه به طول ۱۱۳ کیلومتر بالغ‌بر ۵۰ درصد ریل‌گذاری انجام‌شده است گفت: ریل‌گذاری مکانیزه از ایستگاه فیروزان شروع شده است و امیدواریم سرعت بیشتری یابد

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه از ثبت رکورد ۱۹۵۰ متر در روز در این پروژه خبر داد و گفت: با توجه به اجرای عملیات ریل‌گذاری در ۵ نقطه، امید است پیمانکاران و مشاوران در ماه آینده به‌صورت فشرده این بخش را تکمیل کنند.

ذاکری خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام اتمام عملیات راه‌آهن تهران- همدان در هفته قبل تا ۴۵ روز آینده بهره‌برداری از آن شروع می‌شود.

وی افزود: کریدور غرب کشور از دو مسیر اراک، ملایر. کرمانشاه تا مرز خسروی و یا از طریق آپرین، رودشور، ساوه، همدان، ملایر به سمت کرمانشاه ادامه خواهد یافت.

معاون شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: پروژه کرمانشاه به خسروی در حال انجام است و مشکلات ما برطرف شده لذا امیدواریم در برنامه زمان‌بندی دوساله به مرز خسروی برسیم. بحث ملایر به همدان نهایی شده است و امیدواریم عملیاتی شود.

نظر شما