شناسهٔ خبر: 38562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اصفهان اعلام کرد:

اجرای پروژه‌های مشاركتی بازآفرینی شهری/ شناسایی سکونتگاه غیررسمی در چهار شهر اصفهان

منصور فخاران رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان از اجرای پروژه‌های مشاركتی بازآفرینی شهری با شهرداری شهرهای كاشان، آران و بیدگل، نایین، انارك و بافران خبر داد.

منصور فخاران، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: ۱۰ درصد کل مساحت بافت ناکارآمد کشور یعنی ۷۳۷۹.۳۳ هکتار در استان اصفهان متمرکز است. از سوی دیگر دراین استان با مشکل حاشیه‌نشینی خصوصا در چهار شهر اصفهان، خمینی‌‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا مواجهیم که درمجموع دارای ۳۷۸۳ هکتار سکونتگاه غیررسمی هستند.

وی گفت: یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اصلی ما بسترسازی برای مشاركت عموما از طریق راهكارهای ابزارسازی، توانمندسازی و فرهنگ سازی است كه در راهكار ابزارسازی مشاركت می‌توان به فعال‌سازی تمام ستادهای بازآفرینی شهرستانی، تشكیل كارگروه‌های ذیل ستاد بازآفرینی استانی، شناسایی سازمان‌های مردم نهاد و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشاركت با شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها اشاره كرد.

فخاران افزود: در راهكار توانمندسازی می‌توان به فعال‌سازی نهادهای توسعه محله  از جمله تشكیل تعاونی احیای محله همت‌آباد، پیگیری تاسیس دفاتر بازآفرینی در مناطق شهر اصفهان و تامین اعتبار اجرای پروژه‌های خدماتی و زیرساختی در محلات نابسامان حاشیه‌ای شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شهرضا و اصفهان با اعتباری نزدیك به ۶۰ میلیارد ریال نام برد. در راهكار فرهنگ ‌سازی نیز می‌توان به اقداماتی نظیر طرح اهمیت مساله بازآفرینی در ستادهای شهرستانی و ترویج فرهنگ بازآفرینی در شهرها و محلات هدف اشاره کرد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه اقدامات دربازآفرینی استان برای تحریك توسعه مبتنی بر راهكارهایی همچون الگوسازی، توسعه خدمات و ارتقای زیرساخت‌ها است،  گفت: از مهمترین اقدامات الگوسازی می‌توان به تملك سایت كارخانه ریسباف و برنامه‌ریزی جهت بازآفرینی آن اشاره کرد. همچنین در خصوص توسعه خدمات و ارتقای زیرساخت‌های محلات هدف پروژه‌های مشاركتی با شهرداری شهرهای كاشان، آران و بیدگل، نایین، انارك و بافران با اعتباری بیش از ۷۲ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای چهار شهر دارای اولویت كاشان، نجف آباد، شهرضا و مباركه چارچوب اسناد محلی بازآفرینی تهیه شده است، افزود:  تا پایان سال ۱۳۹۶، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی در تمام ۱۰۷ شهر استان شناسایی و مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرند.

نظر شما