شناسهٔ خبر: 38572 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فخریه خبر داد:

سفر مدیرعامل هما به فرانسه برای تحویل نخستین ای.تی.آر/ قرارداد فاینانس ۲ میلیارد یورویی قطار برقی تهران- مشهد نهایی شد/ برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسر برای تامین مالی هواپیماهای جدید

اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد تامین فاینانس ۲ میلیارد یورویی برای برقی‌کردن قطار تهران - مشهد خبر داد و درعین از برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسر برای تامین مالی هواپیماهای جدید تا یک ماه دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،اصغر فخریه کاشان درحاشیه نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه مناقصه انتخاب فاینانسرهای جدید چه زمانی برگزار می‌شود؟، گفت: در حال آماده سازی اسناد هستیم و حداکثر تا یک ماه آینده مناقصه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به هجوم شرکت‌های مالی برای تامین مالی قرارداد ایران ایر و بوئینگ و ایران ایر و ایرباس اقدام به برگزاری مناقصه بین این شرکت‌ها کردیم.

وی با بیان اینکه در این مناقصه ۱۰ شرکت از سراسر جهان حضور دارند، گفت: ژاپنی‌ها، نروژ، دانمارک، چین، ایرلند و انگلیس برای حضور در این مناقصه اعلام آمادگی کرده‌اند.

فخریه کاشان در خصوص اینکه آیا شرکت های آمریکایی هم در این مناقصه حضور دارند و مبلغ فاینانس چقدر است؟، گفت: فکر نمی‌کنم از شرکت‌های آمریکایی در این مناقصه حضور داشتند باشند مبلغ این فاینانس هم به اندازه تامین مالی قرارداد صد هواپیمای دیگر است.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد تسهیلات مورد نیاز برای سه هواپیمای خریداری شده را دریافت کردیم و سود فاینانس همان سود نرخ‌های بازار است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکره با شرکت‌های خارجی برای تامین مالی پروژه‌های ریلی اظهار داشت: قرارداد تامین پروژه برقی سازی پروژه تهران – مشهد با چینی‌ها نهایی شده و در ماه ژوئن به امضا می‌رسد.

فخریه کاشان افزود: برای قرارداد راه آهن چابهار به زاهدان با شرکت‌های هندی و چینی در حال مذاکره هستیم.

فخریه کاشان با اشاره به ورود اولین هواپیمای ATR به کشور اظهار داشت: هیئتی از گروه هما به همراه مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای تحویل گرفتن این هواپیماها روز گذشته عازم فرانسه شدند.

نظر شما