شناسهٔ خبر: 38610 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فخریه‌کاشان خبر داد:

فردا ۴ فروند از هواپیماهای ATR در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند/ نوسازی برجامی در آسمان ایران ادامه دارد و متوقف نمی‌شود

فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل خبر داد که برنامه‌ریزی برای تحویل نخستین گروه از هواپیماهای ای.تی.آر آغاز شده است و انتظار می‌رود فردا هر ۴ فروند هواپیمای خریداری شده در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:پیش بینی می‌کنیم که ایران بتواند هر ۴ فروند از هواپیماهای ای. تی. آر خود را فردا وارد کشور کند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون این ۴ هواپیما از سری ATR۷۲ - ۶۰۰ مراحل تحول و تحویل خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: برنامه‌ریزی برای تحویل نخستین گروه از هواپیماهای ای.تی.آر آغاز شده است و انتظار می رود فردا هر ۴ فروند هواپیمای خریداری شده در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.

رویترز صبح امروز به نقل از مقامات صنعت هواپیمایی ایرانی و اروپایی نوشت: چهار فروند هواپیمای توربوپراپ که لوگوی ایران ایر بر روی آنها رنگ آمیزی شده است، قرار است روز سه‌شنبه(امروز) در مقر ATR در تولوز تحویل داده شوند و روز چهارشنبه وارد تهران شود.

فخریه کاشان با تایید خبر رویترز این را هم اضافه کرد که قیمت هر فروند از این هواپیماها بر اساس لیست فروش شرکت سازنده حدود ۲۶.۸ میلیون دلار است که ایران توانسته است با قیمتی بسیار پایین تر از این مبلغ صاحب این هواپیماها شود.

شرکت ایتالیایی-فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قرارداد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است.

می‌توان ATR را بزرگترین کمپانی تولید هواپیماهای منطقه ای تا سقف ۹۰ صندلی برشمرد.

این کمپانی در سال ۱۹۸۱ به واسطه همکاری دو غول هوایی ایرباس و Leonardo تاسیس شد.

نظر شما