شناسهٔ خبر: 38613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

مهم‌ترین عامل کاهش تصادفات بحث فرهنگ‌سازی ترافیکی است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به ارتقاء وضعیت جاده‌ها و ایمن‌سازی مطلوب مهم‌ترین عامل کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بحث فرهنگ‌سازی ترافیکی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس در جلسه‌ای که با حضور فرمانده کل پلیس‌راه‌های شمال استان و فرمانده هان پلیس‌راه‌های شمال استان به منظور هماهنگی پلیس‌راه و راه و شهرسازی تشکیل شده بود، افزود: متأسفانه فارس در آمار تلفات و تصادفات رتبه خوبی را ندارد و اگر در سال‌های پیش علت تلفات و تصادفات را وضعیت نامطلوب راه‌ها مطرح می‌کردند شاید حرف بی‌راهی نبود.

وی بیان کرد: امروز واقعاً راه‌های فارس وضعیت مطلوب و خوبی را دارد و به عنوان مثال محور شیراز – اصفهان که به صورت بزرگراه است و از ایمن‌سازی مطلوبی برخوردار است روزانه شاهد تلفات و تصادفات بسیاری که ناشی از بی‌احتیاطی و بی‌دقتی راننده‌هاست، هستیم.

تکاور افزود: بیشترین پروژه‌های ملی راهسازی در استان فارس در دست اجراست و تقریباً در تمامی محورها فعالیت راهسازی در حال انجام است و می‌توان گفت از نظر فعالیت بهسازی و احداث در راه‌ها واقعاً شرایط نسبتاً خوبی داریم.

رئیس شورای حمل و نقل استان فارس با اشاره به آمار ارائه شده توسط راهداری اضافه کرد: ۷۰ درصد تصادفات در محورهای استان مربوط به درون استانی است و ۳۰ درصد آن مربوط به ورود از استان‌های دیگر است.

وی افزود: پلیس نقش بسیار مهمی در کنترل رفتار ترافیکی بحث فرهنگ‌سازی ترافیکی دارد، همچنین صدا و سیما و دیگر ارگان‌هایی که می‌توانند در فرهنگ‌سازی ترافیکی نقشی را ایفا کنند همه به میدان بیایند تا بتوانیم فرهنگ رانندگی و استفاده از وسیله نقلیه و راه‌ها را به حدی ارتقاء دهیم تا شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات باشیم.

تکاور با اشاره به رفع نقاط پرحادثه در محورهای فارس گفت: رفع نقاط پرحادثه در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.

او در خصوص کمربندی شیراز نیز تصریح کرد: کمربندی شیراز دیگر شرایط و مشخصات کمربندی شهری را ندارد و باید طراحی یک کمربندی جدید را در دستور کار قرار دهیم.

نظر شما