شناسهٔ خبر: 38649 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

فعال بخش خصوصی در حوزه ریلی:

واگن‌پارس با حمایت دولت موفق به عقد سه قرار داد داخلی و یک قرارداد خارجی شد/ حجم تولید سال ۹۵ سه برابر سال‌ قبل

واگن سازی مدیرعامل شرکت واگن پارس رونق و افزایش حجم تولیدات این شرکت را مدیون حمایت های دولت تدبیر و امید و شرکت راه‌آهن دانست و گفت: ما موفق به عقد سه قرار داد داخلی با حداقل تولید ۳۹ دستگاه واگن مسافری و یک قرار داد بین المللی با حجم۲۲۰۰ واگن باری شدیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا مختاری مدیرعامل شرکت واگن پارس با اشاره به حمایت‌های دولت یازدهم از حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های دولت یازدهم از این صنعت هیچگونه تعدیل نیرو در شرکت واگن ‌پارس نداشته ایم. همچنین دستمزد نیروی کار به موقع پرداخت می‌شود.

وی افزود: این به برکت برقرار بودن خخط تولید و تامین است. به طوری که در سال گذشته موفق به تولید ۲۷ واگن مسافری و تعمیر ۲۸ واگن مسافری شدیم که در مجموع فعالیت ما در سال گذشته به ۵۴ دستگاه واگن مسافری می رسد که این حجم فعالیت بی سابقه است. 

مدیرعامل شرکت واگن پارس بیان داشت: خوشبختانه با حمایت‌های دولت تدبیر و امید، شرکت واگن پارس موفق به عقد سه قرار داد شد که تنها یک قرار داد شامل تولید ۳۳۰ واگن مسافری می‌شود و طبق تعهدات تعداد باقیمانده را در سال جاری تحویل خواهیم داد.

مختاری با بیان اینکه «حد اقل قرار داد این شرکت شامل تولید ۳۹ دستگاه واگن مسافری و ۳۷۰ واگن باری فارغ از قرارداد مشارکت با شرکت روسی برای تولید ۴۹۰۰ واگن باری می‌شود.» گفت: طبق برنامه در نظر داریم ۳۷۰ واگن باری را تا مهرماه تحویل دهیم تا برای شروع پروژه تامین ۲۲۰۰ دستگاه از قرار داد تامین ۶۰۰۰ واگن باری با شرکت روسی آماده شویم.

وی خاطرنشان کرد: با حمایتی که دولت و راه‌آهن از صنعت حمل‌ونقل ریلی طی این ۴ سال اخیر داشته اند امیدواریم پروژه تامین ۶۰۰۰ واگن باری با فاینانس ۱۰۰ درصدی شرکت روسی اجرایی و عملیاتی شود تا بر اساس توان خود از مهر و یا آبان ماه ۹۶ تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه واگن باری از ۲۲۰۰ واگن یاد شده در این کارخانه انجام دهیم.

مختاری گفت: با این حال با توجه به برنامه دولت تدبیر و امید برای توسعه صنعت حمل ونقل ریلی کشور آینده این صنعت بسیار روشن است و انتظار داریم با توجه به توسعه ناوگان ریلی کشور شاهد افزایش تولید واگن های مورد نیاز مسافری و باری در کارخانه های واگن سازی کشور باشیم.

نظر شما