شناسهٔ خبر: 38663 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی:

روابط عمومی‌ها بايد پاسخگوی انتظارت و مطالبات مردم باشند

قاسم بی نیاز رئيس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاكيد كرد: روابط عمومی که برای ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات گام بر می‌دارند، بايد فضایی سالم برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمان‌ها را فراهم ‌کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی، سيد قاسم بی‌نياز با تبريك روز بیست و هفتم اردیبهشت «ارتباطات و روابط عمومي» به دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش اين عرصه يادآور شد: بی‌شک، دنیای امروز، دنیای ارتباط و اطلاعات است و نقش روابط عمومي‌ها به عنوان منابع خبري و مشعل داران توسعۀ آگاهی که با به‌کارگیری هنر، مهارت، تدبیر و دانش خود، فضایی سالم برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمان‌ها را فراهم می‌کنند، انکارناپذیر بوده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تاريخجه نام‌گذاري اين روز تصريح كرد: ۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است  و بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است.

بی‌نياز افزود: بر این اساس، این روز فرصتی مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه راه‌های طی شده براي تعامل و تامین دانش اجتماعی و نیز ترسیم و تبیین افق‌ها و چشم اندازهای روشن برای فردای بهتر است. 

رئيس مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي اظهار اميدواری كرد: روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی، با همیاری گسترده درون و برون سازمانی بتوانند بیش از پیش در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کنند.

وی اذعان داشت: روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

بی‌نياز با اشاره به اينكه روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، يادآور شد: باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و كارآمدتر و منطقی تر نگاه کرد زيرا كه در این صورت است که روابط عمومی‌ها می‌توانند در سازمان خود موفق عمل کنند.

رئيس مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي در پايان «روز ارتباطات و روابط عمومی» را بر تمامي كاركنان روابط عمومي‌هاي زير مجموعه وزارت راه وشهرسازي در سراسر كشور تبريك گفت و براي همه تلاشگران اين عرصه آرزوي توفيق روز‌افزون كرد./

نظر شما