شناسهٔ خبر: 38666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

پیشرفت ۴۶ درصدی پروژه احداث باند دوم سلماس – خوی در آذربایجان‌غربی

مراسم پروژه احداث باند دوم محور سلماس- خوی واقع در آذربایجان‌غربی به طول ۳۲ کیلومتر با ۴۶ درصد پیشرفت اجرایی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه مشترک با پیمانکار پروژه تعریض محور سلماس- خوی اظهار کرد: محور سلماس – خوی به طول ۳۸ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در قالب کمربندی سلماس اجرا و به بهره‌برداری رسیده و ۳۲ کیلومتر مسیر در قالب سه قرارداد در تعریض و بهسازی می‌شود.

داریوش نصر با بیان اینکه پیشرفت اجرایی این عملیات ۴۶ درصد و پیشرفت ریالی ۴۸ درصد است، افزود: نبود ردیف اعتباری و همچنین وجود معارض و آزادسازی مسیر در پنج کیلومتر انتهای مسیر از طرف خوی مهم‌ترین مشکلات این پروژه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مشکل تأمین اعتبار پروژه احداث باند دوم سلماس – خوی در صورت پیوستن این محور به کریدور غرب کشور مرتفع می‌شود.

نصر، میزان اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این محور با احتساب مطالبات ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سلماس طی جلسه‌ای به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص مشکلات و مسائل پروژه احداث باند دوم سلماس – خوی پرداختند.

نظر شما