شناسهٔ خبر: 38667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

آغاز عملیات احداث کمربندی شرق و جاده شهرک شماره ۵ اهواز/ ساخت آزادراه اهواز –اصفهان به تصویب دولت رسید

مراسم عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از جاده کمربندی شرق اهواز و جاده اتصالی شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان آغاز شد، این در حالیست که معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که باید شبکه‌های حمل و نقل اتصال به خوزستان را با ظرفیت بالایی ایجاد کنیم، گفت: برای رفاه مردم و توسعه بیشتر در خوزستان باید ارتباطات را با استان‌های دیگر تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، خیرالله خادمی امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در حاشیه کلنگ‌زنی جاده کمربندی شرق و جاده شهرک شماره ۵ اهواز، اظهار کرد: در وضعیتی که مشکلات مالی در کشور وجود دارد اما بیشتر پروژه‌های خوزستان با روند مناسبی در حال انجام هستند.

وی افزود: توجه وزارت راه و شهرسازی به خوزستان در تصمیمات و مصوبه‌هایی که برای استان در نظر گرفته می‌شود، بسیار زیاد است و خوزستان دارای اهمیت بسیاری برای وزارت راه و شهرسازی است. 

خادمی با اشاره به این‌که تکمیل رینگ کمربندی اهواز موردنظر وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: استان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل رینگ کمربندی اهواز است اما اگر سرمایه‌گذار نباشد این طرح دارای ردیف ملی است و با عنوان طرح رینگ کمربندی اهواز تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم رینگ کمربندی اهواز مانند کلان‌شهرهای دیگر کشور ایجاد شود تا مردم بتوانند با راحتی ترافیک برون‌شهری را از ترافیک درون‌شهری جدا کنند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی خوزستان جاده‌های منتهی به خروجی‌ها و ارتباط با سایر استان‌ها است و حل این مشکل یکی از نیازهای اساسی مردم خوزستان است. برای رفاه مردم و توسعه بیشتر در خوزستان باید ارتباطات را با استان‌های دیگر تقویت و شبکه‌های حمل و نقل اتصال به خوزستان را با ظرفیت بالایی ایجاد کنیم. 

خادمی با بیان این‌که در چند روز گذشته ساخت آزادراه اهواز - اصفهان در دولت مصوب شد، اظهار کرد: آزادراهی به طول ۲۳۷ کیلومتر مصوب شده تا از لردگان اصفهان به سمت اهواز ایجاد شود و این مسیر می‌تواند برای استان خوزستان و به خصوص مناطق شمال شرقی استان یک فرصت بسیار خوب باشد زیرا یک مسیر مهم برای توسعه است. 

وی ادامه داد: این آزادراه طوری طراحی خواهد شد که بتوان در کنار آن شهرهای جدید ایجاد کرد و با این وسعت نظر دولت، حداکثر توجه به استان خوزستان شده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا اصفهان را به خوزستان از طریق ریلی متصل کنیم و در این زمینه با توجه به توافقاتی که با یک شرکت از کره جنوبی انجام شده، مطالعات تکمیلی آن صورت گرفته و مبلغ سرمایه‌گذاری آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

همچنین منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم امسال با کمک‌هایی که صورت می‌گیرد عقب‌ماندگی جاده‌ای در استان که حدود ۲۰۰۰ کیلومتر است را در مدت زمان ۳ ساله رفع کنیم.

 وی افزود: با توجه به دستور استاندار و جلساتی که با صنایع فولاد برگزار شد و اخذ مشارکت ۵ میلیاردی که از این شرکت انجام گرفت، طرح احداث ۱۲ کیلومتر از جاده کمربندی شرق اهواز طراحی و آماده ساخت شد.

 رحمانی تصریح کرد: قطعه اول این پروژه ۶ کیلومتر است که با اتصالات و رمپ‌های جاده‌ای استادیوم فولاد خوزستان به حدود ۱۲ کیلومتر می‌رسد. 

وی عنوان کرد: حدود ۱۳ میلیارد تومان قرارداد این جاده است و یک سال نیز زمان اجرای آن خواهد بود. بعد از اجرای این ۱۲ کیلومتر، حدود ۵ کیلومتر از کمربندی شرق اهواز باقی می‌ماند که در حال مطالعه آن هستیم و امیدواریم بتوانیم این یال را هم به اتمام برسانیم. 

رحمانی با بیان این‌که جاده کمربندی شرق اهواز یکی از محورهای مهم برای کلان‌شهر اهواز است، گفت: با این جاده که عملیات احداث آن آغاز می‌شود، ۸۷۰ کیلومتر برنامه جاده‌ای در استان داریم که از این میزان حدود ۲۸۰ کیلومتر از منابع مختلف مانند شرکت ساخت، منابع استانی و کمک نفت زیر بار ترافیکی قرار گرفته است.

 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: همچنین جاده دسترسی شهرک شمار ۵ اهواز به طول شش کیلومتر و قرارداد اولیه آن حدود ۴ میلیارد تومان است.

نظر شما