شناسهٔ خبر: 38670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عصر امروز انجام می‌شود:

جزئیات بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای چند پروژه عمرانی استان تهران

عباس آخوندی عصر امروز (۲۷ اردیبهشت) وزیر راه و شهرسازی از روند احداث ۳۰ کیلومتر پروژه چهارخطه اسلامشهر - بهارستان – رباط‌کریم و نیز عملیات ساخت بیمارستان قرچک بازدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز (۲۷ اردیبهشت) وزیر راه و شهرسازی از روند احداث سی کیلومتر پروژه مسیر چهارخطه اسلامشهر – بهارستان - رباط کریم، روند ساخت بیمارستان قرچک،  پل راه‌آهن ورامین و کمربند جنوبی تهران - چرمشهر بازدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احداث کمربندی جنوب غربی اسلامشهر- رباط کریم حدفاصل اتوبان قم و بزرگراه آزادگان – رباط کریم شامل عملیات خاکی، احداث ابنیه فنی و پل‌های بزرگ، اساس، زیر اساس، آسفالت و نصب علائم ایمنی و خط کشی به طول تقریبی ٣٠ کیلومتر است که ١١ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، این پروژه مهم احداثی ضمن صرفه جویی قابل ملاحظه در میزان مصرف سوخت و کاهش حجم ترافیک و کاهش قابل ملاحظه تصادفات در این منطقه با افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل، سبب تسهیل عبور و مرور مردم شهرستان‌های اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان خواهد شد که در حال حاضر کل جمعیت ساکن در این سه شهر بالغ بر یک و نیم میلیون نفر است.

محمدنادر محمدزاده تصریح کرد: امیدواریم تا هفته دولت امسال حدفاصل کمربندی واوان تا گذر واوان به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیکی برود.

وی اجرای این پروژه مهم و سرعت گرفتن آن را در راستای تعامل خوب پیمانکار و کارفرما اعلام کرد و گفت: به لحاظ تولید و اشتغال و همچنین منافع و حقوق شهروندان جنوب غرب استان تهران برای یک ترافیک سالم و روان افزایش زمینه همکاری‌ها با قوت و پی‌گیری و برنامه‌ریزی بیشتر در سال ٩٦دنبال خواهد شد.

پیش‌بینی هزینه‌های اجرایی این پروژه  ٣٠٠٠  میلیارد ریال است.

همچنین امروز وزیر راه و شهرسازی از مراحل پایانی ساخت بیمارستان ٩٤ تختخوابی قرچک بازدید می‌کند. شهرستان ٣٠٠ هزار نفری قرچک از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی نیز محروم است و احداث این بیمارستان می تواند بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را برطرف کند.

اکنون احداث این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ٩٥درصدی همراه است که به زودی تحویل حوزه بهداشت و درمان قرچک خواهد شد.

بیمارستان ٩٤ تختخوابی قرچک در زمینی به مساحت ٣٠ هزار مترمربع واقع شده که پس از تکمیل از زیربنایی افزون بر هشت هزار مربع در چهار طبقه برخوردار می شود , ضمن اینکه ٢٨٠ مترمربع ساختمان جانبی نگهبانی، امحای زباله، تصفیه فاضلاب، پست برق داخلی و منبع زمینی ذخیره آب و همچنین انبار در آن احداث شده است.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته، طبقه همکف این بیمارستان شامل بخش‌های پذیرش، اورژانس، درمانگاه و دیالیز، طبقه اول شامل بخش‌های جراحی و ریکاوری و هوراسان، طبقه دوم شامل بخش‌های بستری زنان، کودکان و CCU و طبقه سوم شامل بخش‌های بستری، جراحی و داخلی، ایزوله و اداری خواهد بود.

نظر شما