شناسهٔ خبر: 38673 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فخریه کاشان در مراسم ورود ۴ هواپیمای ATR:  

با خرید هواپیماها ۷ هزار شغل ایجاد کردیم/ خرید هواپیما نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است/ دکتر آخوندی با جسارت، شجاعت و اعتقاد خرید هواپیما را دنبال کرد

نشست قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: ورود ۷ هواپیما به کشور آن هم به صورت خرید مستقیم و با کوتاه کردن دست واسطه‌ها که منجر به اشتغال ۷ هزار نیرو شد، نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در نشست خبری به مناسبت ورود ۴ فروند هواپیمای ATR گفت: ورود ۷ فروند هواپیما بعد از برجام بارز ترین اقدام ما برای استفاده از فضای پسابرجام در صنعت حمل و نقل هوایی بود.

وی ادامه داد: این هواپیماها با خرید و پرداخت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای وارد کشور شد که می‌توان از آن به عنوان بزرگترین فرصت در حمل و نقل هوایی کشور نام برد.

فخريه كاشان افزود: خرید این هواپیماها نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است در شرایطی که قرار بود پروازهای داخلی ما به شرکت‌های خارجی سپرده شود اما امروز افتخار داریم که اعلام کنیم با ورود ۷ فروند هواپیمای برجامی به کشور فرودگاه‌های زیادی اقتصادی شده و پروازهای زیادی انجام می‌شود سفرها برای مردم آسان‌تر و مراکز استان‌ها به یکدیگر وصل خواهد شد.

وی گفت: از امروز به بعد لازم نیست مسافرانی که از ساری به شهر دیگری می‌خواهد سفر کند به تهران بیاید و مجبور باشد از تهران به شهر اصلی پرواز کند.

اين مقام مسئول ادامه داد: هواپیماهای خریداری شده به اشتغال کشور کمک کرد، امروز هر هواپیما به صورت مستقیم و غیرمستقیم  هزار شغل ایجاد می‌کند و بنابراین با ورود ۷ فروند هواپیمای برجامی تا کنون دولت توانسته است ۷ هزار شغل ایجاد کند.

وی به تحریم ناوگان هما در دوره تحریم اشاره کرد و گفت: در دوران تحریم با تلاش بسیاری ناوگان هما سرپا ماند و امروز با این خریدهای هوایی میزان بازه کاری هما افزایش خواهد یافت.

فخریه کاشان ادامه داد: خرید هواپیما اعتماد به هواپیمایی اسلامی ایران را در جهان بالا برد، بیمه و بانک‌های متعددی امروز درگیر ایران هستند و دولت‌های خارجی مجبور می‌شوند مجوزهایی را صادر کنند که برای معاملات لازم است.

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل مجموعه این رفتارها را نشان‌دهنده افزایش اعتماد به ایران دانست  و ادامه داد: از تمام کسانی که در این مسیر به ما کمک کردند تشکر می‌کنم پشت پرده نقل و انتقالات مالی، پیچیدگی‌ها فنی و حقوقی زیادی داشت که فهم ملی و تاریخی اقایان سیف، افخمی و طیب نیا کار را برای ما آسان کرد.

وی همچنین به حمایت وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: آقای آخوندی با جسارت، شجاعت و اعتقاد کار خرید هواپیما را دنبال کرده است. خارج از هرگونه بحث سیاسی وظیفه دارم از ایشان به خاطر تلاش برای آبادانی صنعت حمل و نقل هوایی تشکر کنم.

نظر شما