شناسهٔ خبر: 38698 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

قطعه ۴ آزادراه آب‌یک- چرمشهر تا شهریور ۹۶ افتتاح می‌شود/ بهره‌برداری کامل از کنارگذر جنوبی تهران تا پایان ۹۷

آخوندی درجمع وزیر راه و شهرسازی از افتتاح قطعه ۴ آزادراه آب‌یک-چرمشهر حدفاصل آزادراه تهران-قم تا چرمشهر در شهریور ۹۶ خبر داد و گفت: هم اکنون روند ساخت این پروژه نسبت به پیش‌بینی‌‌ها ۱۰ درصد جلوتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی شامگاه ۲۷ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از روند ساخت آزائراه آب یک- چرمشهر اظهار کرد: کنار گذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر حدفاصل آب‌یک تا چرمشهر، یکی از مهمترین آزادراه‌های کشور است که ساخت آن در دولت یازدهم آغاز شد و توانست بار ترافیکی حجیمی از دوش شهرهای موجود در محدوده شهرستان آبیک تا شهرستان ورامین را بردارد.

وی افزود: همچنین این پروژه کمک شایانی به روانسازی ترافیک و ارتقا کیفیت محیط زیست تهران می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توجیه فنی-اقتصادی این آزادراه گفت: طبق برآوردها، کنارگذر جنوبی تهران یکی از پر ترددترین محورهای جنوب غرب استان تهران است.

آخوندی یادآور شد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر به ۴ قطعه تقسیم شده که قطعه ۱ از آب‌یک آغاز می‌شود و با عبور از آزادراه‌های تهران-قم و قم-گرمسار به محدوده چرمشهر می‌رسد.

وی از افتتاح حد فاصل چرمشهر تا آزادراه تهران-قم در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: از نظر زمان‌بندی این پروژه ۱۰ درصد جلوتر از پیش‌بینی اولیه است و  سرعت ساخت این پروژه یک رکورد محسوب می‌شود. از این رو امیدوارم کل این آزادراه تا پایان سال ۹۷ تکمیل شود.  

 وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه «نکته بسیار مهم در این پروژه کیفیت اجرای آن است» گفت: تمام لایه‌های زیرسازی مانند اساس و زیراساس با استفاده از ماشین آلات پیشرفته ساخته و میزان رطوبت و تراکم به خوبی کنترل می‌شود. همچنین با دستگاه پخش آسفالت عریض که پیمانکار به تازگی وارد کشور کرده می‌توان با در نظر گرفتن صرفهجویی در زمان، سنگدانه‌ها و مصرف قیر از رویه‌های ‌بسیار هموار و یکدست بهره‌مند شد.

نظر شما