شناسهٔ خبر: 38716 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات:

پیامدهای مشارکت مردم در انتخابات از دید تیم اقتصادی دولت/ آخوندی: انتخابات روشی برای مدیریت تعارض در جامعه است

انتخابات مقام‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی دست‌اندرکار اقتصاد، مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات را سبب تقویت بنیان‌های توسعه و استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مسوولان مختلف دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های گوناگون مردم را به مشارکت گسترده در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس دهم شورای اسلامی در ۲۹ اردیبهشت ماه دعوت کردند. 

** برای مدیریت تعارض در جامعه و اصلاح آن

وزیر راه و شهرسازی ۲۷ اردیبهشت ماه در کانال تلگرام شخصی خود نوشت: انتخابات روشی است برای مدیریت تعارض در جامعه، راهی برای اصلاح آن و ابزاری است برای پرسشگری از کسانی که همواره در حاشیه امن، سنگر گرفته‌اند. 

عباس آخوندی، انتخابات را «بزرگ ترین شکوه مردمسالاری» دانست و افزود: انتخابات در روزگار جدید یک سامانه گفت و گوی ملی برای انتخاب راه توسعه و بالندگی اجتماعی است.

وی اضافه کرد: فردای روز انتخابات، مردم در جمع‌های خانوادگی و فراتر به ارزیابی از دستاوردشان از این انتخابات خواهند پرداخت.

وی ۲۳ اردیبهشت ماه نیز در کانال تلگرامی نوشت: بسیار مهم است باور داشته باشم که من هنوز یک رای دارم و با رای ندادن، در عمل، به رای دیگری که مقبول ما نبوده،‌ فرصت پیروزی داده‌ایم.

آخوندی افزود: ما که ایران را رها نخواهیم کرد. می‌مانیم و می‌جنگیم. کارآمدترین سلاح ما رای ما است. ما نه آن را می‌فروشیم و نه در غلاف نگاه می‌داریم.

به نوشته وی، ایران به فرزندان خود تعلق دارد و هیچ کس جز آنان نمی‌تواند از آن نگهبانی کند و آن را آبادان سازد.

** برای زندگی بهتر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر کسی که خواهان تلاش برای زندگی بهتر است باید در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مشارکت کند.

علی ربیعی ۲۷ اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: صندوق های رای در ایران راه بی بدیل برای اعمال دیدگاه های اکثریت جامعه است.

به گفته وی، وجدان جمعی جامعه آنچه را که فکر می کند برای زندگی بهتر است، از صندوق های رای بیرون می آورد.

وی به افرادی که هنوز برای مشارکت تصمیم نگرفته اند، گفت: مشارکت نکردن پای صندوق یعنی چیزهایی که می خواهیم بهتر شود، هیچگاه تغییر نکند.

ربیعی تاکید کرد: نفع همه مردم در مشارکت است، زیرا هر زمان که مشارکت بالایی در انتخابات صورت گرفته؛ مردم توانسته اند خواست های خود را از طریق نامزدهایی که بر حل دشواری های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عزم دارند، پیگیری کنند.

** برای حضور مردم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد؛ در روز ۲۹ اردیبهشت ماه شاهد حضور بیش از ۶۵ درصدی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

محمدرضا نعمت زاده، ۲۶ اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات این دوره را بسیار پرنشاط توصیف کرد و افزود: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد حضور گسترده مردم خواهیم بود.

** برای انسجام و وحدت بیشتر در جامعه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۲۷ اردیبهشت ماه در یک همایش گفت: رهبر معظم انقلاب برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تاکید کردند و انتظار می رود پیامد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، انسجام و وحدت بیشتر در جامعه باشد.

محمود واعظی افزود: اکنون در عرصه بین المللی سخن ایران هراسی و اسلام ستیزی را نمی شنویم و دولت دوازدهم نیز باید در چارچوب دیپلماسی فعال خود با کشورهای مختلف جهان مذاکره، و از حقوق جمهوری اسلامی دفاع کند.

** برای سرنوشت خود و فرزندان و آینده کشور

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر تاکید کرد و شرکت در انتخابات را به معنی شرکت در انتخاب سرنوشت کشور عنوان کرد.

محمدرضا امیرکمالی گفت: باید با مشارکت در انتخابات نشان دهیم نگران سرنوشت و آینده کشور هستیم.

وی ۲۶ اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هر انسانی در زندگی برای آینده خود باید هدف داشته باشد و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: همه ما که در ایران زندگی می کنیم باید برای سرنوشت کشورمان نگران و دلواپس باشیم؛ از این رو، به عنوان یک ایرانی و مسلمان بر خود واجب می دانیم در انتخابات پیش رو که سرنوشت خود و فرزندان و آینده را تضمین می کند، شرکت کنیم.

** برای تضمین امنیت، توسعه و رفاه

قائم مقام وزیر نیرو گفت: ایران با مشارکت و حضور مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات، به جزیره ثبات منطقه تبدیل شده است.

ستار محمودی، ۲۷ اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: حضور در انتخابات به مسئولان ما کمک می کند که در صحنه های بین المللی با اعتماد به نفس بیشتری مذاکره و از منافع کشور دفاع کنند.

وی گفت: تضمین امنیت، توسعه و رفاه به مشارکت مردم در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات بستگی دارد؛ مردم با هر رای در انتخابات، پای یک توافق را امضا می کنند.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: تجربه نشان داده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر وقت مردم به صحنه آمدند، مشکلات کشور کمتر شد و کشور در جهت گیری خود به سمتی بهتر و مناسب تر حرکت کرد.

وی تاکید کرد «هر گاه پای صندوق های رای رفته و مشارکت داشته ایم، حاصل این مشارکت را در زندگی خود به صورت مستقیم یا غیرمستقمی مشاهده کرده ایم» و «با هر فکر، ایده و سلیقه ای باید دست به دست هم بدهیم و کارها را جلو ببریم».

قائم مقام وزیر نیرو گفت: همچنان که وجوه مردم اندک اندک در سیستم بانکی جمع می شود و منابع مالی بزرگی برای سرمایه گذاری را فراهم می کند، شرکت تک تک افراد در انتخابات نیز فضای سرمایه گذاری اجتماعی را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات پشتوانه یک کشور است و مشارکت مردم باعث می شود آن کشور آسیب ناپذیر شود.

** برای حمایت از دولت دوازدهم در نخستین سال اجرای برنامه ششم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع ضمن تجدید بیعت با آرمان های مقدس امام خمینی (ره)، پیروی از رهبر معظم انقلاب محسوب می شود .

مهدی کرباسیان، ۲۶ اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز دشمنان جمهوری اسلامی به دقت رویدادهای کشورمان را ارزیابی می کنند و موضوع انتخابات ریاست جمهوری و میزان مشارکت مردم در آن اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: مردم ایران از سال ۱۳۵۸ بارها در آزمون انتخابات مختلف شرکت کردند و در هر نوبت با سربلندی از آن بیرون آمدند. انتخابات ۱۳۹۶ نیز آزمون دیگری است که مشارکت همه جانبه از شهری و روستایی، خرد و کلان را می طلبد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اضافه کرد: مردم ایران نیک می دانند فرصت ها را نباید از دست داد، زیرا بیشترین ضربه به ملت ها در نقاط مختلف جهان ناشی از بی اعتنایی به تصمیم گیری هایی است که منافع آن به عموم جامعه مربوط می شود، بنابراین نباید از این موضوع غفلت کرد و مشارکت همگانی نیاز است.

کرباسیان گفت: امسال به عنوان نخستین سال برنامه پنج ساله ششم توسعه است که به ثمر رساندن اهداف پیش بینی شده در آن در چارچوب سند چشم انداز (۱۴۰۴) اهمیت بسزایی دارد، بنابراین مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری برای پشتوانه سازی و حمایت از دولت دوازدهم موضوعی جدی است.

وی یادآور شد: مردم بدرستی مسیر خود را شناخته اند و برای حرکت در چارچوب آرمان های نظام مقدس اسلامی در صحنه حاضر خواهند شد.

** برای استفاده از حق شهروندی

معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت شرکت مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

داود کشاورزیان، ۲۰ اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قانون اساسی این حق را برای ملت ایران به رسمیت شناخته تا با آرای خود، رئیس جمهوری و یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.

** برای بهبود روند صنعت و تعاملات در زمینه کسب و کار، انتقال دانش فنی و جذب سرمایه خارجی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای در انتخاب رییس جمهوری و خلق حماسه انتخاباتی، فضای مساعدی برای ارتقای سطح کسب و کار در بخش صنعت را ایجاد می کند.

منصور معظمی، ۲۷ اردیبهشت ماه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: انتخابات در ایران اسلامی، نشانه ای از مشارکت و حضور حداکثری مردم برای تقویت و تحکیم پایه های مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تصریح کرد: بدیهی است حضور حداکثری مردم در انتخابات می تواند با رقم زدن یک حماسه مردمی تازه، علائم مثبت و اطمینان بخشی را در مورد بهبود روند صنعت و تعاملات با شرکای خارجی در زمینه کسب و کار، انتقال دانش فنی، جذب سرمایه گذاری خارجی و اجرای مگاپروژه ها، ارسال کند.

معظمی، نسبت به مشارکت گسترده فعالان صنعتی کشور در انتخابات و حضور حداکثری پای صندوق های رای ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: این حضور برای تداوم شادابی و نشاط و فعالیت اقتصادی و توسعه صنعتی بسیار تعیین کننده است و به فضل خدا، مردم ایران در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت، مانند همیشه با خلق حماسه ای اعجاب انگیز و بی مانند، جهانیان را شگفت زده خواهند کرد.

** برای تحقق اندیشه های رهبر معظم انقلاب در زمینه مردم سالاری دینی

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بیانیه ای بر سیاست خود مبنی بر «جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بدون موضع گیری درباره هیچکدام از نامزدها» تاکید کرد.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ۲۰ اردیبهشت ماه در این بیانیه آورد: سیاست بنیاد در انتخابات پیش رو کمک به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بدون موضع گیری درباره هیچکدام از نامزدهاست.

این نهاد از همه قشرها برای حضور پای صندوق‌های رای در روز ۲۹ اردیبهشت ماه دعوت و ابراز امیدواری کرد «با حضور پرصلابت ملت شریف ایران و خلق حماسه ای دیگر، این انتخابات تبلور تحقق اندیشه های رهبر معظم انقلاب در زمینه مردم سالاری دینی باشد».

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس دهم شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت ماه (فردا) همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. 

شمار افراد واجد شرایط رای دادن بدون احتساب جمعیت ایرانیان خارج از کشور که می توانند در رای گیری مشارکت داشته باشند، ۵۵ میلیون و ۹۳۶ هزار نفر ذکر شده است./

برچسب‌ها:

نظر شما