شناسهٔ خبر: 38749 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در مجتمع آموزشی کلارآباد مازندران برگزار شد:

جزئیات برگزاری دوره آموزشی تشریفات ثبت املاک

سیاوش رضوانی دوره آموزشی تشریفات ثبت املاک در قانون ثبت و آیین‌نامه اجرایی آن با حضور مسئولان و کارشناسان حقوقی بنادر سراسر کشور به مدت سه روز در مجتمع آموزشی کلارآباد مازندران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، در این دوره آموزشی که توسط دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی و با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برگزار شد مسئولان و کارشناسان حقوقی و دعاوی سازمان مرکزی بنادر تابعه با تشریفات ثبت املاک در قانون ثبت، آیین‌نامه اجرایی و مفاهیم و موضوعات مرتبط با این قانون آشنا شدند.

 سیاوش رضوانی روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه این دوره آموزشی با تشریح اقدامات اداره کل در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در نوار ساحلی استان گفت: طی سال‌های اخیر ۲۲۰ پرونده در این زمینه تشکیل شد که تاکنون ۵۱ مورد حکم قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز از سوی مراجع قضایی صادر و اجرایی شد و نسبت به آزادسازی اراضی مورد تجاوز در حریم ساحلی اقدام گردید.

 وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تملک اراضی در اختیار بنادر نوشهر و فریدونکنار بیان کرد: با تلاش همکاران حقوقی اقدامات لازم برای صدور سند مالکیت برای اراضی مذکور صورت گرفت.

 محمدتقی انزانپور مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی برای آشنایی هرچه بیشتر مسئولان و کارشناسان حقوقی با مسائل روز و مشکلات حقوقی مبتلا به سازمان و بنادر تابعه ضروری است لذا سعی ما بر این است که این دوره‌ها استمرار یابد و در صورت امکان سالی دو بار برگزار شود.

 گفتنی است مسئولان و کارشناسان شرکت‌کننده در این دوره آموزشی، روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه از اراضی ساحلی رفع تصرف شده در نوار ساحلی شهرستان نوشهر بازدید کردند.

نظر شما