شناسهٔ خبر: 38783 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدی‌پور:

نصب تجهیزات استراتژیک جدید در بندر شهید رجایی

کشتی ترانزیتی در بندر شهید رجایی معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی آینده‌ای نه چندان دور شاهد نصب تجهیزات استراتژیک جدید در بندر شهید رجایی خواهیم‌بود که تحولی عظیم را در فرآیندهای عملیاتی و ارتباطات بین المللی این بندر عظیم تجاری در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، سردار سرلشکر "یحیی رحیم‌ صفوی" با حضور در دروازه طلایی اقتصاد ایران در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی در دوره پسابرجام قرار گرفت و با آخرین دستاوردهای فعالان حوزه دریایی و بندری کشور آشنا شد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ضمن تمجید از تلاش‌های صورت گرفته و تقدیر از دستاوردهای حاصل شده، ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تحولات بزرگی در حوزه اقتصاد دریا محور باشیم.

"محمدعلی اصل سعیدی پور" معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان این بازدید به بیان مأموریت‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی و حیطه فعالیت آن در صنعت حمل و نقل دریایی کشور پرداخت.

وی ضمن اشاره به رشد آمار عملکرد بزرگترین بندر در دوره پساتحریم و افزایش ۳۳درصدی حجم عملیات کانتینری در سال گذشته، از پیامدهای مثبت حضور پررنگ خطوط کشتیرانی بین المللی در بندر شهید رجایی سخن گفت.

سعیدی پور در ادامه برنامه‌های کلان سازمان بنادر برای ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در عرصه بین‌المللی را نیز تشریح کرد و توضیحاتی را در خصوص چشم انداز توسعه این بندر برای تبدیل شدن به یک بندر کانونی در منطقه را مطرح نمود.

وی خاطرنشان کرد: طی آینده ای نه چندان دور شاهد نصب تجهیزات استراتژیک جدید در بندر شهید رجایی خواهیم بود که تحولی عظیم را در فرآیندهای عملیاتی و ارتباطات بین المللی این بندر عظیم تجاری در پی خواهد داشت.

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان به سئوالات مطرح شده از سوی دانشجویان در خصوص نقش منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، طرح‌های توسعه و زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در این بندر، راهکارهای ارتقای جایگاه این بندر در سطح بنادر جهان و... پاسخ گفت.

 سردار صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح با همراهی اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی در جریان برنامه بازدید میدانی از پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران از بخش‌های مختلف این مجتمع بندری شامل بندر نفتی خلیج فارس، پایانه های یک و دو کانتینری، پایانه جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی)، اراضی پشتیبانی  و سرمایه گذاری‌های انجام شده دیدن کرد.

نظر شما