شناسهٔ خبر: 38785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

برگزاری ۹۶ جلسه رسیدگی به تخلفات حمل و نقل کالا/ بررسی ۱۵۰۰ بارنامه در شبکه جاده‌ای استان مرکزی

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی گفت: در یک سال اخیر ۹۶ جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل و نقل کالا در استان برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی، غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیر‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: تیم نظارتی اداره حمل و نقل کالا در سال ۹۵، نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالا را از طریق بازدید میدانی از شرکت‌های حمل و نقل کالا، کنترل دروازه‌ای بارنامه و بررسی اطلاعات سیستم کنترل بارنامه در دستور کار قرار داد که در مجموع بیش از ۳۰ بازدید میدانی کنترل دروازه‌ای بارنامه در سطح شبکه جاده‌ای استان و ۲۶۰ بازدید از شرکت‌های حمل و نقل استان صورت گرفته است.

بهرامی‌نیا افزود‌: تعداد بارنامه‌های بررسی شده در کنترل دروازه‌ای بیش از ۱۵۰۰ بارنامه بوده که بر اساس استان صادرکننده، تصاویر بارنامه جهت رسیدگی بیشتر به استان مربوط ارسال شده است.

در همین راستا رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پرونده رانندگان متخلف که غالبا مشمول تخلف حمل بار بدون بارنامه بوده‌اند، ضمن اعمال قانون در محل پلیس راه، جهت رسیدگی به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ارجاع شده است.

محسنی ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد ۸۱۰ مورد تخلف شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان در بخش حمل و نقل کالا در سیستم مدیریت شرکت‌های حمل و نقل و کمیسیون‌ها توسط اداره حمل و نقل کالا به ثبت رسیده که از این تعداد ۶۲۰ مورد تخلفات رانندگان و ۱۹۰ مورد تخلفات شرکت‌های حمل و نقل بوده است. از این تعداد ۲۳۰ مورد مربوط به استان مرکزی بوده و سایر موارد به استان‌های مربوط ارسال شده است. همچنین  در راستای آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، سال ۹۵ تعداد ۹۶ جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات ماده ۱۲( شرکت‌های حمل و نقل کالا) برگزار شده که پس از رسیدگی، رای کمیسیون به شرکت‌ها ابلاغ شده است.

نظر شما