شناسهٔ خبر: 38803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر و دزفول محقق می‌شود

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های راهسازی در خرمشهر و دزفول/ آغاز ساخت راه دسترسی به یادمان شهدای شیمیایی

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح و کلنگ‌زنی شش پروژه راهسازی و بهسازی راه‌ها در خرمشهر و دزفول به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول خبر داد.

منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: سوم خرداد به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌ المقدس قرار است پروژه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی خرمشهر شامل روستاهای مندوان، مصلاوی، ام التلول، حفار غربی، معمره صنگور، قصبه منبعات ۱ و ۲، سوئیچی و دیم ابن نجم به بهره‌برداری برسد. مبلغ هزینه شده برای این پروژه ۲۹ میلیارد ریال بوده است.

رحمانی افزود: همچنین دراین روز شاهد افتتاح پارکینگ ۲۰ هکتاری شلمچه خواهیم بود که با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ساخته شده و بهسازی محور امام صادق (ع) نیز به طول ۱۰ کیلومتر و هزینه ۸۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: همچنین در سالروز فتح خرمشهر احداث راه چهار خط دسترسی به یادمان شهدای شیمیایی بهبهان درخرمشهر شروع می‌شود که ۲.۶ کیلومتر طول دارد و هزینه اجرای پروژه ۳۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: چهارم خرداد نیز که روز دزفول نام‌گذاری شده است شاهد بهره‌برداری از بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی سنجر، انجیرک و حسین کلولی به طول ۵.۱ کیلومترو آسفالت راه‌های روستایی دارخلک – بوالحسن به طول ۱۰ کیلومتر خواهیم بود.

رحمانی با بیان اینکه جاده‌های استان خوزستان از نظر حجم ترافیک حمل بار با جابه‌جایی ۷۰ میلیون کالا مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده و از نظر جابه‌جایی مسافر مقام سوم را داراست، افزود: البته این استان از نظر طول جاده مقام پنجم را دارد و برای رفع مشکلات ترافیکی در محورهای خوزستان باید ۲۰۰۰ کیلومتر راه جدید در استان احداث شود که ۴۰۰ کیلومتر آن در دو سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از مجموع ۱۰۶ هزار واحد مسکن مهر در دستور کار این اداره‌کل تاکنون ۷۰ هزار واحد تحویل داده شده و ۲۴ هزار واحد نیز فاقد متقاضی است، گفت: سال ۹۵ درمجموع ۸۰۰۰ واحد مسکن مهر در این استان به بهره‌برداری رسیده و امسال قرار است ۹۰۰۰ واحد مسکن مهر تحویل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اولویت برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان را در سال ۹۶ تکمیل واحدهای مسکن مهر و پیگیری ساخت آزادراه‌های اهواز-اندیمشک و اهواز-لردگان همچنین ساخت راه‌آهن برقی اهواز-اصفهان عنوان کرد.

نظر شما