شناسهٔ خبر: 38850 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی منتشرکرد:

اعزام و پذیرش مسافر در فروردین امسال به رشد ۱۶ درصدی رسید/ ساعت۱۷ ؛ اوج پروازها در فرودین‌ماه سال ۹۶

فرودگاه مسافر در فروردین‌ماه امسال بیشترین تعداد مسافران آسمان ایران ساعت ۱۷ و روز یکشنبه را برای سفر خود برگزیدند. در این ماه رشد ۱۰ درصدی در نشست و برخاست هواپیماها، رشد ۱۵ درصدی پذیرش مسافر و رشد ۱۶ درصدی در ارسال و پذیرش بار نسبت به زمان مشابه سال گذشته‌ محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نوشت: بر اساس آمار ارایه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی؛ در فروردین‌ماه امسال ساعت ۱۷ اوج پروازهای فرودگاه‌های ایران بوده است و پس از آن ساعت‌های ۱۵، ۱۴ و ۶ با استقبال بیشتری از سوی مسافران روبه‌رو شده در حالی که در ساعات ۱، ۲، ۴ و ۳ به ترتیب کمترین تعداد پرواز انجام شده است.

همچنین در روزهای هفته به ترتیب روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، شنبه و جمعه، چهارشنبه و پنجشنبه با بیشترین استقبال مسافران هوایی روبه‌رو شدند.

در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به طور کلی ۳۷ هزار و ۶۹۵ سورتی پرواز در فروردین‌ماه ۱۳۹۶ انجام شد که به وسیله آن‌ها ۴ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۴۹۹ مسافر اعزام و پذیرش و ۵۱ میلیون و ۲۲۷ و ۶۵ کیلوگرم بار ارسال و پست شدند. این آمار گویای رشد ۱۰ درصدی در نشست و برخاست هواپیما، رشد ۱۵ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۶ درصدی در ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

در پروازهای داخلی نیز ۲۹ هزار و ۶۲۲ سورتی پرواز انجام و ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۲۳ مسافر اعزام و پذیرش و ۲۹ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۳ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. بر اساس این آمار رشد ۱۱ درصدی در نشست و برخاست، رشد ۱۸ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۲۱ درصدی در ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۵ رخ داد.

در این ایام فرودگاه مهرآباد میزبان ۱۱ هزار و ۸۲۲ پرواز، یک میلیون و ۴۳۰ هزار مسافر و ۱۱ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۲۸۵ کیلوگرم بار شد و رتبه نخست را در میان فرودگاه‌های داخلی کسب کرد.

سپس فرودگاه مشهد با استقبال از ۴ هزار و ۹۰۹ پرواز، ۷۰۲ هزار و ۱۶۵ مسافر و ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۷۳ کیلوگرم بار توانست رتبه دوم فرودگاه ‌های ایران در پروازهای داخلی را به دست آورد. همچنین فرودگاه شیراز موفق به اعزام و پذیرش ۲۶۶ هزار و ۹۴ مسافر و ارسال و پست ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۲ کیلوگرم بار به وسیله ۲ هزار و ۶۳۲ سورتی پرواز شد.

بر اساس آمار ارایه شده در فروردین‌ماه امسال ۸ هزار و ۷۳ پرواز خارجی صورت گرفت و به وسیله آن ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۷۶ مسافر اعزام و پذیرش و ۲۱ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۵۲ کیلکوگرم بار ارسال و پست شد. بنابراین، در فروردین ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی در نشست و برخاست هواپیماها، رشد ۹ درصدی در اعزام و پذیرش مسافران و رشد ۸ درصدی در ارسال و پست بار در پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها صورت گرفت.

در برقراری پروازهای بین‌المللی نیز فرودگاه امام خمینی(ره) ٬ ۸۳۷ هزار و ۳۷۴ مسافر و ۱۵ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۱۷۸ کیلوگرم بار را از طریق ۵ هزار و ۴۱۰ پرواز اعزام و پذیرش و ارسال و پست کرد.

فرودگاه مشهد با برقراری ۹۲۲ پرواز خارجی موفق به اعزام و پذیرش ۱۲۷ هزار و ۶۵۵ مسافر و ارسال و پست ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۳۷ کیلوگرم بار شد.

بر اساس این آمار فرودگاه مشهد دومین رتبه را در برقراری پروازهای خارجی به دست آورد.

همچنین در فروردین‌ماه امسال فرودگاه اصفهان سومین فرودگاه در برقراری پروازهای خارجی بود. در این فرودگاه ۴۵۰ پرواز انجام و ۵۹ هزار و ۳۸۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۹۱۹ هزار و ۶۱۲  کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

نظر شما