شناسهٔ خبر: 38854 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزئیات کنفرانس معماری ایران در پایتخت فرهنگ‌اسلامی/ میزبانی مشهد از معماران

پوستر کنفرانس معماری ایران؛ گذشته، اکنون و آینده ۴ و ۵ مردادماه سال جاری به عنوان بزرگ‌ترین رویداد هم‌اندیشی معماری در مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بزرگ‌ترین رویداد هم‌اندیشی معماری در مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی تحت‌عنوان کنفرانس معماری ایران؛ گذشته، اکنون و آینده، ۴ و ۵ مردادماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

محورهای اصلی همایش شاملِ معماری ایران در بستر اصالت تاریخی و فرهنگی، معماری ایران و توسعه پایدار و همچنین آینده نگری معماری ایران است. در بخش معماری ایران در اصالت تاریخی و فرهنگی، میراث فرهنگی و تاریخ معماری ایرانشهر، یافته های تحلیل و شیوه های درس آموزی و افزونه‌ها و آرایه‌ها در معماری ایران مدنظر است.

در بخش معماری ایران و توسعه پایدار نیز مبانی نظری معماری معاصر ایران، سبک‌شناسی و تحلیل رویدادهای معاصر و توسعه پایدار و حیات‌اجتماعی شهرهای معاصر ایران و در بخش آینده‌نگری معماری ایران، مبانی نظری آینده‌نگاری معماری ایران، معماری ایران و سبک زندگی و توسعه فضای مجازی و یافته‌های تطبیقی در تحولات معماری مدنظر است.

رئیس کنفرانس ایرج اعتصام، رئیس داوران جایزه معماری ایران محمدتقی حریری، رئیس شورای سیاستگذاری سیدعبدالهادی دانشپور، دبیر سمپوزیوم ناصر محسنی، دبیر کمیته علمی علیرضا رضوانی و دبیر اجرایی نیز سیدمحمدباقر طباطبایی هستند و برگزارکننده این کنفرانس نیز موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری است.

کنفرانس معماری ایران دارای بخش مضمون ویژه است که در آن به معماری فضاهای مذهبی و آیینی پرداخته می شود. محورهای مقالات مضمون ویژه نیز شاملِ بناهای مذهبی در شهر، توسعه تک بنای مذهبی، تاریخ و سبک شناسی طراحی بناهای مذهبی، طراحی مساجد و بناهای مذهبی و آیینی معاصر، تجلیات کالبدی و اجتماعی بناهای مذهبی، نظامات تامین مالی ساخت و بهره برداری بناهای مذهبی و در نهایت معماری و طراحی شهری با سبک زندگی مذهبی است.

گفتنی است جایزه معماری ایران و کارگاه‌های تخصصی از دیگر بخش‌های این همایش است.

علاقمندان برای شرکت در این همایش می توانند به نشانی http://IaArchConf.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. /

 

برچسب‌ها:

نظر شما