شناسهٔ خبر: 38928 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیات مذاکره برای سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای تجاری بنز/ قدرت خرید تسهیلات مسکن را افزایش دادیم

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نکته که اصلی‌ترین بحث ما در حوزه مسکن بحث جوانان و بافت‌های فرسوده است گفت: تولید خودرو در کشور رو به افزایش است و در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای تجاری بنز در حال مذاکره هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه دولت برای خودرو در سال جاری گفت: الحمدالله تولید خودرو رو به افزایش است. در عین حال قرارداد با شرکت‌های معتبر در زمینه قطعه سازی در حال انعقاد است و در زمینه‌های سرمایه گذاری و همکاری‌های فنی به پیش هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه خودرو سازی نیز مشارکت با سیتروئن و پژو تمام شده و کار اجرایی آغاز شده است و با رنو نیز به زودی به سرانجام خواهیم رسید و متعاقب با آن درباره تولید بنز نیز در زمینه خودروهای تجاری در مراحل نهایی مذاکره هستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا درباره حضور در کابینه دولت بعدی با او صحبتی شده یا خیر،‌ گفت: هنوز خیلی مانده و با کسی صحبتی نشده است.

قدرت خرید تسهیلات مسکن به قدر کافی افزایش پیدا کرده است

وی همچنین در مورد برنامه‌های اشتغال وزارت راه عنوان کرد: در جنوب ایران مثل چابهار و عسلویه پروژه‌هایی برای افزایش اشتغال در این زمینه وجود دارد.

او با اشاره به طرح‌های مسکن در دولت یازدهم عنوان کرد: این بحث مسکن اجتماعی برای سالی ۱۰۰ هزار مسکن تصویب شده است. اصلی‌ترین بحث ما در حوزه مسکن بحث جوانان و بافت‌های فرسوده است.

آخوندی در مورد حضورش در کابینه بعدی هم گفت: خیلی برای این مساله زود است. فهمی از مسائل عمده در حمل و نقل و شهرسازی داریم و در این زمینه درک مشترکی در دولت ایجاد شده است، در حوزه حمل و نقل ریل و حومه مساله مهمی است و صندوق توسعه حمل و نقل هم مهم است هر کسی وزیر راه شود باید این مسائل را پیگیری کند. در حوزه مسکن هم خانه اولی‌ها و مسکن‌های حومه شهرها مهم است و هر کسی وزیر باشد اگر به این مسائل توجه نکند به حاشیه رفته است.

وزر راه و شهرسازی در مورد نرخ تسهیلات مسکن گفت: این نرخ در بافت‌های فرسوده به ۸ درصد رسیده و قدرت خرید تسهیلات به قدر کافی افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما