شناسهٔ خبر: 38938 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر معاون آخوندی به آذربایجان غربی/ آغاز عملیات احداث کمربندی شرق اهواز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی/ شناسایی ۲۲۹۲ هکتار بافت ناکارآمد شهری در مرکز خراسان رضوی

گزارش آخر هفته سفر معاون آخوندی به آذربایجان غربیو بازدید از عملیات احداث بیمارستان ۲۲۰ تحتخوابی شهرستان خوی، آغاز عملیات احداث کمربندی شرق اهواز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، شناسایی ۲۲۹۲ هکتار بافت ناکارآمد شهری در مرکز خراسان رضویو اعلام سکونت بیش از نیمی از شهروندان مشهدی در سکونتگاه‌ها، ساخت دومین تونل بزرگ ایران به طول ۵.۶ کیلومتر در استان ایلام و راه‌اندازی ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت جدید درمحورهای قم از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

آذربایجان غربی

پروژه احداث باند دوم محور سلماس- خوی واقع در آذربایجان‌غربی به طول ۳۲ کیلومتر با ۴۶ درصد پیشرفت اجرایی در حال اجراست.

محمدجعفر علیزاده در بازدید از پروژه ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهرستان خوی گفت: ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهرستان خوی با بالای ۸۵ درصد پیشرفت اجرایی در مراحل نهایی است، این در حالیست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی پنج پروژه بیمارستانی در شهرستان‌های خوی، سلماس، اشنویه، پیرانشهر و تکاب اجرا می‌شود.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از پیگیری به منظور اعطای دو سال مهلت به صاحبان مسکن مهر گلستان شهر که کارت قسط خود را دریافت کرده‌اند خبر داد.

قم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم درمعرفی اقدامات این اداره‌ کل برای افزایش ایمنی راه‌های استان از راه‌اندازی ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت جدید و اجرای طرح ۹مرحله‌ای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها خبر داد.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به تشریح پروژه‌های مهم استان ایلام در سال ۹۶ پرداخت و گفت: در سال ۹۶ زیرساخت‌های حمل و نقل از الویت‌های اصلی توسعه است.

سیستان و بلوچستان

جلسه‌ای به منظور تهیه طرح‌ها و توسعه خدمات محله‌ای در برنامه‌های بازآفرینی محدوده‌های هدف شهری استان سیستان و بلوچستان و در راستای عملی کردن رویکرد الگوسازی در تعریف پروژه‌ها برگزار شد.

یزد

پشتیبانی دستگاه قضایی استان یزد در خصوص دفاع از حقوق بیت‌المال و حفظ و حراست از اراضی دولتی و ملی موضوعی بود که در نشست هم‌اندیشی حافظان اراضی دولتی و ملی با حضور مدیران کل دادگستری و راه و شهرسازی و دادستان استان و قضات مربوطه و کارشناسان حقوقی راه و شهرسازی مطرح شد.

کهگیلویه و بویراحمد

معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در دولت تدبیر و امید بهسازی و آسفالت شده است.

طرح تبادل بزرگ باشت و ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان - گچساران با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بهره‌برداری رسید.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به تعریف پنج پروژه اقتصاد مقاومتی حوزه راه و شهرسازی در این منطقه از افتتاح دو مورد از این طرح‌ها در سال گذشته و بهره‌برداری از مابقی آنها تا پایان امسال خبرداد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین طی مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی در شهر قزوین با توجه به سیاست‌های وزارت متبوع، توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین، احداث قطار شهری یا تراموا در خیابان امام خمینی (ره)، در نظر گرفتن BRT به عنوان مد اصلی حمل و نقل شهر قزوین با توجه به مفهوم TOD و احداث ایستگاه در سبزه‌میدان را از ایشان درخواست کرد که مورد موافقت دکتر آخوندی قرار گرفته و جهت بررسی کارشناسی به حوزه‌های زیربط ابلاغ شد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: حدود نیمی از اهالی مشهد یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کلی دو میلیون و ۷۶۶ هزار و ۲۵۸ نفری این شهر درسکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه‌های مشهد سکونت دارند.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از در دست اقدام بودن ۷۰ پروژه عمرانی در محورهای روستایی این استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی گفت: در یک سال اخیر ۹۶ جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل و نقل کالا در استان برگزار شده است.

خوزستان

عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از جاده کمربندی شرق اهواز و جاده اتصالی شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان آغاز شد، این در حالیست که معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که باید شبکه‌های حمل و نقل اتصال به خوزستان را با ظرفیت بالایی ایجاد کنیم، گفت: برای رفاه مردم و توسعه بیشتر در خوزستان باید ارتباطات را با استان‌های دیگر تقویت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح و کلنگ‌زنی شش پروژه راهسازی و بهسازی راه‌ها در خرمشهر و دزفول به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول خبر داد./

نظر شما