شناسهٔ خبر: 38960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه تخصصی تجربيات بازآفرينی استان قم

نشست رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: نشست تخصصی هم‌اندیشی تجربیات بازآفرینی شهری استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم فهیمه فتاحی در جلسه تخصصی هم‌اندیشی تجربیات بازآفرینی شهری استان قم که با حضور معاون امور عمرانی استانداری قم و در محل خانه لاجوردی زاده برگزار شد، گفت: به منظور بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران شهری، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مدیران شهری، اعضای ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری و متخصصین شهرسازی؛ در دستور کار  اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان قم قرار دارد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: در این جلسه سازمان زیباسازی، نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های مدنظر خود را تشریح نمودند.

فتاحی افزود: همچنین در این نشست مهندسان مشاور عمارت خورشید به كارفرمایی شركت عمران و بهسازی شهری ایران و اداره كل راه و شهرسازی استان، به تبیین طرح مرمت خانه لاجوردی‌زاده و مطالعات گذر باغ پنبه در ٣ فاز پرداختند.

وی اشاره کرد: ارائه مطالعات جامع قم با دیدگاه شهرنگر توسط مهندسین مشاور طرح و معماری از دیگر بخش‌های این نشست مشترک بود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن بیان این‌که اولین دفتر تسهیل‌گری استان قم در محله باغ پنبه و در خانه تاریخی لاجوردی‌زاده ایجاد شده است، توضیح داد: خانه تاریخی لاجوردی‌زاده در سال ۱۳۹۴ و به همت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به تملک دولت درآمد. زمان ساخت این بنا مربوط به اواخر دوره قاجار می‌باشد كه با مساحت عرصه ٦٩٠ مترمربع و اعیان ٤٥٠ مترمربع در دو طبقه زیرزمین و اول به همت استاد حسن بنا، معمار شهیر بنا گردیده است.

فتاحی در پایان تأکید کرد: برگزاری این نوع نشست‌ها موجب آشنایی هرچه بیشتر با مجموعه اقدامات صورت گرفته در بافت تاریخی و فرسوده شهر قم و توجه به اصول توانمندسازی و مشاركت اجتماعی مردم و نهادهای توسعه‌گر محلی می‌شود.

نظر شما