شناسهٔ خبر: 38961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به میزبانی کردستان انجام شد

برگزاری نشست مدیران مسکن و ساختمان منطقه چهار کشور

نشست دومین نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای نظام مهندسی هفت استان منطقه چهار کشور در سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهر سازی کردستان، این جلسه به میزبانی کردستان به عنوان دبیرخانه ترویج مقررات ملی ساختمان منطقه چهار کشور و با حضورمدیران و روسای هفت استان در سنندج برگزار شد.

در ابتدای این نشست، شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهر سازی کردستان ضمن خیر مقدم به میهمانان و ارائه گزارش مختصری از وضعیت توپوگرافیک و جغرافیایی استان افزود: در ایران در بحث تولید مسکن، ساخت و سازها اکثرا سنتی و بدون رعایت مقررات ملی ساختمان انجام شده و عدم به‌کار ‌‌گیری نیروی متعهد و متخصص در این صنعت منجر به تولید وساخت مسکن فاقد کیفیت در کشور شده که این خود در مواقع بحران منجر به خسارات جانی و مالی بیشتر می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با رعایت مقررات ملی ساختمان و اصلاح قانون نظام مهندسی در کشور بتوانیم نقطه ضعف‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

در ادامه جلسه، حامد مانی‌فر، مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان ضمن تشکر از راه وشهرسازی کردستان با اشاره به زلزله اخیر خراسان وآسیب دیدگی ساختمان‌های سطح شهر که بعضی بیشتر و برخی کمتر آسیب دیده بودند دلیل این تفاوت را عدم رعایت منسجم مقررات ملی ساختمان دانست.

وی افزود: به لحاظ مسئولیت و وظیفه حساسی که در این بخش داریم نباید فرصت سوزی کنیم و باید به طور جدی کار ترویج وآموزش مقررات ملی ساختمان را در جهت ارتقای ایمنی به پیش ببریم.

در ادامه نشست، کارشناسان اداره‌های نظام مهندسی استان‌های حاضر در جلسه به بیان تجربیات و عملکرد و اقدامات انجام شده خود در زمینه ترویج و آموزش مقررات ملی ساختمان و به اشتراک ‌گذاری تجربیات موفق خود در این زمینه پرداختند. 

نظر شما