شناسهٔ خبر: 38980 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری کهگیلویه و بویراحمد؛

برگزاری جلسه شورای‌عالی طرح جامع- تفصیلی شهر سوق/ تشكیل اولین جلسه کارگروه تخصصی زیر بنایی و شهرسازی استان در سال جاری

محمدمهدی سهیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان از برگزاری جلسه شورای‌عالی طرح جامع- تفصیلی شهر سوق و تشکیل اولین جلسه کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان در سال جاری، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، سهیلی گفت:جلسه كمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص بررسی طرح جامع- تفصیلی شهر سوق با حضور نمایندگان و كارشناسان وزارتخانه های مختلف و مدیران و كارشناسان مطلع استانی و همچنین شهردار شهر مذكور  در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شد.

 وی تصریح کرد: پس از نشست طولانی سه ساعته، طرح جامع سوق برای افق سال ۱۴۱۰ با ظرفیت جمعیت پذیری ۹۰۰۰ نفر و حداكثر تراكم ساختمانی ۱۸۰ درصد با پتانسیل احداث ساختمانهای سه طبقه در محدوده ای به مساحت ۱۴۰ هكتارمورد تصویب قرار گرفت.

سهیلی ابراز امیدواری کرد حداكثر تا پایان شهریورماه سالجاری پس از انجام اصلاحات جزئی و رعایت حقوق مكتسبه اشخاص، اسناد و مدارك نهایی طرح به شهرداری جهت اجرا ابلاغ می شود.

همچنین مهدی سهیلی از تشکیل اولین جلسه کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: اولین جلسه کارگروه و امور زیربنایی تخصصی شهرسازی با ۲۰ دستوركار مربوط به امور تخصصی شهرسازی استان درسالن كنفرانس امور عمرانی استانداری به ریاست معاونت امور عمرانی استانداری و با شركت اعضاء تشكیل شد.

در ابتدای جلسه، سهیلی به بیان كلیات پرداخت و سپس به تشریح هر كدام از موضوعات اقدام کرد و اعضاء جلسه نقطه نظرات كارشناسی خود را بر روی هر مورد بیان و سپس تصمیمات ذیل اخذ شد:

تعداد ۱۲ مورد تصویب گردید و ۳ مورد به دستگاه متولی جهت بررسی بیشتر عودت گردید ۳ مورد ازدستور کار کار خارج و ۱ مورد مخالفت گردید.

هر كدام از ۱۲ مورد موافقت شده در توسعه و رشد استان و هم چنین استغالزایی نقشی را ایفائ خواهند نمود. از مهم ترین انها می توان به پتروشیمی سقاوه نام برد که ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد و می تواند رونق مهمی در استان به لحاظ اشتغال داشته باشد. /

نظر شما