شناسهٔ خبر: 39013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد:

توفیق آذربایجان شرقی در کسب رتبه اول اجرای پروژه‌های عمرانی و ملی

اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: مطابق با داده‌های حاصل از گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، ارزیابی عملکرد استان آذربایجان شرقی نشان‌دهنده توفیق این استان در کسب جایگاه رتبه یک کشوری درحوزه اجرای پروژه‌های عمرانی ملی است.

توحید اخلاقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: مطابق با داده‌های حاصل از گزارش نظارتی سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص پروژه‌های عمرانی استانی سال ۱۳۹۴ که ۱۴ اردیبهشت ۹۶ در جلسه شورای فنی استان قرائت شد، با وجود نارسایی‌های موجود در تامین اعتبارات و تخصیص اعتبار به میزان ۳۶ درصد ، ارزیابی عملکرد استان بر مبنای شاخص‌های مصوب سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۴ در اجرای پروژه‌های عمرانی ملی در جایگاه رتبه یک کشوری قرار گرفته است.

اخلاقی افزود: از سوی دیگر اداره‌کل راه و شهرسازی رتبه اول را در سطح استان نیز کسب کرده و نقش عمده‌ای را در موفقیت استان برای اجرای مطلوب پروژه‌های عمرانی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: بخشی از توفیقات حاصل شده درحوزه راهداری پیش از انتزاع راهداری از این اداره‌کل بوده و بخشی مربوط به مدیریت فنی و اجرایی و ساخت و توسعه راه‌ها همچنین اجرای پروژه‌های مدیریت شهرسازی و معماری و بازآفرینی شهری بوده است که اجرای سیاست‌های مدیریت هشت گانه در اداره‌کل را شامل می‌شود.

وی افزود: سال ۹۵ نیز درارتباط با اجرای پروژه‌های عمرانی با وجود کمبود اعتبار شاهد رکود نبودیم و با دریافت قیر رایگان و مشارکت بخش خصوصی و شهرداری توانستیم پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کنیم.

اخلاقی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی ۲۳۴ کیلومتر آزادراه، ۴۱۵ کیلومتر بزرگراه، ۹۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۳۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۴۵۶ کیلومتر راه روستایی موجود است، عنوان کرد: اکنون پنج پروژه چهارخطه بزرگراهی در دست اقدام داریم که شامل محور تبریز – اهر، تبریز - مرند، صوفیان – سلماس، آذرشهر- میاندوآب و تبریز – بستان‌آباد است که با تکمیل این محورها مشکل کمبود بزرگراه دراستان برطرف می‌شود. همچنین ساخت آزادراه تبریز – زنجان به پایان رسیده و برای ادامه مسیر به سمت بازرگان قراردادی با شرکت داخلی منعقد شده و آزادراه تبریز – ارومیه نیز در دست احداث است. همچنین برای ساخت راه‌های روستایی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم که امیدواریم با همکاری سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

نظر شما