شناسهٔ خبر: 39070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به ریاست استاندار کرمان برگزار شد:

جزئیات برگزاری اولین جلسه شورای مسکن استان کرمان

جلسه اولین جلسه شورای مسکن استان کرمان به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در نشست شورای مسکن استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری بر تعیین تکلیف سه هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف تأکید کرد و گفت: باید به صورت منطقی و بدون نیاز به اقدامات قضایی، مشکلات این واحدها را برطرف کرد.

رزم حسینی افزود: بلاتکلیفی سه هزار واحد مسکن مهر به معنای گرفتاری مردم است و باید برای حل این مشکل به صورت جدی اقدام کرد.

وی گفت: به عنوان حاکمیت باید مسئله وجود سه هزار مسکن مهر بلاتکلیف را تعیین تکلیف کنیم و مدیران باید وقت ویژه‌ای را برای حل این مشکل اختصاص دهند و فرماندار کرمان نیز باید در این زمینه نظارت لازم را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز گفت: در مجموع ۵۴ هزار و ۶۳۳ واحد مسکن مهر در استان کرمان اجرایی شده است.

محمدمهدی بلوردی افزود: از مجموع مسکن مهر ساخته شده در استان کرمان، ۳۸ هزار و ۳۲ واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

وی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۶۰۱ واحد مسکن مهر در استان کرمان هنوز افتتاح نشده است که مشکل آن‌ها ترکیبی از مسائل از جمله عدم توانایی مالی متقاضیان، مشکلات قضایی و مسائل زیرساختی است.

وی با تأکید بر اینکه سه هزار واحد از واحدهای نیمه‌تمام دارای مشکل قضایی هستند، عنوان کرد: سال گذشته در کرمان هفت هزار مسکن مهر در ۲ مرحله به متقاضیان تحویل داده شد.

بلوردی با اشاره به اینکه جلسه‌های شورای مسکن استان کرمان طی سال گذشته به طور کامل برگزار شده است، افزود: شورای مسکن بر اساس ماده ۱۷ قانون ساماندهی برگزار می‌شود و مصوبات آن حکم قانونی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین در پایان جلسه در گفتگویی جداگانه با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: در نشست شورای مسکن استان کرمان مقرر شد که بانک‌ها در راستای پرداخت اضافه تسهیلات مصوب دولت از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان برای واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند و فعال هستند، با سرعت بیشتری اقدام کنند.

وی یادآور شد: همچنین در این نشست مقرر شد برای آسفالت برخی از معابر و تأمین قیر مورد نیاز برای واحدهای مسکن مهر نیز اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: ساخت سه واحد مدرسه در جوار واحدهای مسکن مهر از محل اعتبارات استانی سال ۹۶، تکمیل مجتمع‌های خدماتی و درمانی و نیز دو پاسگاه انتظامی در حوزه مساکن مهر نیز در نشست شورای عالی مسکن استان کرمان مورد تأکید قرار گرفت.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این جلسه گفت: آمادگی داریم اعتبارات مورد نیاز برای احداث مدرسه، خانه بهداشت و امکانات بهداشتی و درمانی در حوزه مسکن مهر را در اعتبارات استانی ببینیم.

جعفر رودری افزود: تاکنون درخواستی در این زمینه ارسال نشده و دستگاه‌ها در صورت نیاز به احداث این اماکن باید درخواست‌های خود را در اسرع وقت اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان هم در این نشست گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های آب و فاضلاب مسکن مهر استان نیاز است.

محمد طاهری افزود: هیچ پروژه مسکن مهر به دلیل مشکلات آب و فاضلاب معطل نمانده است.

وی بیان کرد: ۸۰۷ مسکن مهر در جیرفت آبرسانی شده اما با این وجود، از انشعاب غیرمجاز استفاده می‌کنند و انشعابی خریداری نکرده‌اند.

وی گفت: تاکنون چندین مرتبه آب این مشترکان قطع شده اما کارساز نبوده است و باید برای آن تصمیم جدی‌تری گرفته شود.

نظر شما