شناسهٔ خبر: 39077 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

هواشناسی هشدار داد:

وزش باد شدید در نوار شرقی کشور/ بروز پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در زابل/ بارش در استان‌های شمالی

هواشناسی گرد و غبار باران سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از اواخر دوشنبه و طی روزسه شنبه این هفته وزش باد شدید در نوار شرقی کشور، سبب به وجود آمدن پدیده گرد و خاک در منطقه زابل و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف وآفتابی خواهد بود و امروز تنها در بخش‌های شمالی استان خراسان رضوی و ارتفاعات خراسان شمالی افزایش ابر، بارش پراکنده وزش باد پیش ‌بینی شده است.

روز دوشنبه این هفته به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد شد و دربخش‌های شمالی آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات خراسان شمالی و شمال رضوی گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

همچنین بعد از ظهر روز دوشنبه در استان‌های سمنان، البرز، قم، مرکزی، قزوین و تهران در بعضی ساعات شاهد وزش باد شدید و در برخی از نقاط وزش باد و گرد و خاک خواهیم بود.

به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، روز سه شنبه این هفته در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی بارش پراکنده خواهد بود و طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواجی و در این روز پدیده گرد و خاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما