شناسهٔ خبر: 39120 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بیاتی:

نیاز فرودگاه کرمانشاه به هواپیمای ای.تی.آر برای سه مسیر پرتقاضا/ آغاز اجرای طرح توسعه فرودگاه به زودی

فرودگاه کرمانشاه مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد که براساس نیازسنجی انجام شده فرودگاه کرمانشاه به پرواز ای. تی. آرهای ایران ایر در سه مسیر تهران، اصفهان و اهواز نیازمند است و گفت: در خصوص زمان آغاز طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه تا بیست رو آینده اطلاع رسانی می‌کنیم.

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: یک فروندهواپیمای ای. تی. آر شرکت هواپیمایی آسمان از این هفته در مسیر پروازی کرمانشاه به تهران به مسافران این فرودگاه خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: با این حال براساس نیازسنجی انجام شده فرودگاه کرمانشاه به پرواز ای. تی. آر های ایران ایر در سه مسیر تهران، اصفهان و اهواز نیازمند است و برای برقراری این پروازها با ایران ایر مکاتبه داشته است.

به گفته بیاتی فرودگاه کرمانشاه با داشتن ۴ پارک پوزیشن و استان کرمانشاه با پتانسیل‌های پنهانی فراوان٬ آمادگی میزبانی از این هواپیماهای شب‌خواب را دارد ضمن اینکه از مدت‌ها قبل شرکت هواپیمایی ایران ایر درخواست بیس شدن فرودگاه کرمانشاه را برای یک یا دو هواپیمای ATR جدید ارایه کرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۲۰ پرواز هفتگی با ۷ ایرلاین به ۷ مسیر تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، عسلویه، کیش و قشم در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شود که نشان دهنده ی پتانسیل خوب استان برای برقراری پروازهای بیشتر است.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه تاکید کرد که در حال حاضر برای سه مسیر تهران، اهواز و اصفهان ببیشترین متقاضی را داریم و گفت:انتخاب ای. تی. آر ها برای برقراری پروازهای بین استانی در توسعه صنعت حمل و نقل هوایی تاثیرگذار است.

وی با توضیح اینکه اکثر مسیرهای هوایی بین استان‌ها یک ساعته هستند، بهترین هواپیما برای مسیرهای زیر یکساعت را ای. تی. آ  دانست و گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که صاحب بیشترین فرودگاهها است که در فاصله یک تا دوساعت از یکدیگر قرار دارند و مقرون به صرفه نیست که هواپیمای بوئینگ و ایرباس یا هواپیماهای بزرگ را در مسیرهای کوچک به خرج دهیم و بر همین اساس انتخاب این پرونده های کوچک انتخاب مناسب و اقتصادی ای بود.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه هم‌چنین به موضوع توسعه فرودگاه اشاره کرد و گفت: تا بیست روز آینده در خصوص زمان آغاز طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه اطلاع رسانی خواهم کرد.

به گفته ی بیاتی طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه شامل بخش‌های مختلف از جمله بهسازی و تعریض باند، جاده حفاظتی، زهکشی و هدایت آب‌های سطحی، بهسازی و توسعه کلیه عوامل پروازی، تعریض و روکش تاکسی وی، توسعه سالن پروازهای خارجی به میزان ۱۱ هزار مترمربع و ... است.

وی این را هم گفت که طرح توسعه کرمانشاه در مدت ۱۸ تا ۲۱ ماه اجرا خواهد شد و در این مدت هیچ پروازی در فرودگاه تعطیل نمی‌شود و همه پروازها برقرار است.  

نظر شما