شناسهٔ خبر: 39157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی خبر داد:

رفع تصرف از ۱۳ هزار متر مربع اراضی دولتی در استان قم

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی قم خبر داد: در هفته اخیر دو قطعه زمین با مساحت کلی ۱۳ هزار متر مربع از اراضی دولتی واقع در استان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، سرهنگ منصور تاهو گفت: یک هکتار زمین در جاده قم - کاشان منطقه زنگ آباد پلاک ۱۸۵ اصلی، فرعی ۱ که فرد خاطی با خاکریز کردن، آن را به زمین مرغداری خود اضافه کرده بود و نیز، ۳۰۰۰ متر مربع زمین در جاده قدیم قم - تهران پلاک ۲۷۰۵ اصلی، فرعی ۱ که با وجود تابلوی انفال حصار کشی شده بود رفع تصرف شدند.

وی افزود: مجموع ارزش تقریبی زمین‌های رفع تصرف شده به متراژ ۱۳ هزار مترمربع بالغ بر سه میلیارد ریال است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم یادآور شد: یگان حفاظت از اراضی به صورت ۲۴ ساعته در دو شیفت گشت‌زنی و از اراضی ملی محافظت می‌کند.

وی تأکید کرد: تمام افراد سودجو که به دنبال ایجاد دخل و تصرف و تغییر کاربری در اراضی ملی هستند، باید بدانند سیاست‌ها و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و مراجع قضایی و یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سراسر استان قم مصمم است حتی یک متر از اراضی ملی مورد تصرف قرار نگیرد و یگان حفاظت با گشت‌های شبانه‌روزی در صورت مشاهده هرگونه تصرف با متخلفین برابر قانون برخورد کرده و آنان را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می‌کند و اراضی ملی به حالت اولیه برگردانده می‌شود.

سرهنگ تاهو فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان از همشهریان محترم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم راه‌ها و اراضی دولتی و ساخت‌وساز غیرقانونی مراتب را در ساعات اداری به شماره تلفن ۳۷۷۷۸۶۴۷ و با پیش شماره ۰۲۵اطلاع دهند.

نظر شما