شناسهٔ خبر: 39166 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یک عضو شورای‌شهر تهران مطرح کرد؛

عقب‌ماندگی تهران از برنامه ایجاد ۱۲۴ پد هلی‌کوپتر/ برخی از شهرداران مناطق با قانون‌گریزی با حیثیت شهرداری بازی می‌کنند

بلندمرتبه سازی رئیس کمیته‌فرهنگی شورای‌شهر تهران با اشاره به نیاز این کلان‌شهر به ۱۲۴ پد برای توقف هلی‌کوپتر، اعلام کرد: بعد از ۲ سال از مصوبه شورا، پایتخت اکنون ۴۹ پد هلی‌کوپتر دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مجتبی شاکری روز سه‌شنبه در سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای‌شهر تهران با اشاره به مصوبه خرداد ۹۴ شورا درباره رفع نیاز تهران به پدهای هلی‌کوپتر، گفت: طبق مصوبه «طرح الزام شهرداری تهران به اعمال سیاست‌های لازم جهت اصلاح پدهای هلی‌کوپتر نجات برای ساختمان‌های بلندمرتبه در حال ساخت» بنا بود شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی ظرف مدت چهار ماه با همکاری سازمان نظام‌مهندسی تهران از تاریخ ابلاغ این مصوبه ساختمان‌های درحال ساخت و یا احداث‌شده قبلی که واجد شرایط احداث پد هلی‌کوپتر در سطح شهر تهران هستند را شناسایی و دستورات لازم را به اصلاح پد با ابعاد استاندارد مربوط به هلی‌کوپترهای امدادی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ کند. همچنین گزارش عملکرد خود را طی ۶ ماه به شورای‌شهر ارائه دهد.

وی با اشاره به نقش مهم پدهای هلی‌کوپتر در مدیریت بحران، انتقال بیماران اورژانسی، اطفای حریق و نظایر آن، خواستار ارائه گزارش شهرداری در این خصوص بعد از ۲ سال از ابلاغ مصوبه مذکور شد.

شاکری در ادامه با انتقاد از عدم اجرای رای قلع و قمع کمیسیون ماده ۱۰۰ برای یک نانوایی در منطقه۴ که داخل یک ساختمان مسکونی چهارطبقه ساخته شده است، اظهار کرد: دودکش این نانوایی از پاسیو واحدهای مسکونی عبور کرده و ساکنان دچار مشکل شده و شکایت کرده‌اند.

رای قلع و قمع ماده ۱۰۰ نیز بعد از اعتراض به دیوان‌عالی رفت و در آنجا دوباره تایید شد اما هنوز اجرا نشده است.

وی خواستار رسیدگی شهرداری به موضوع شد و افزود: برخی از شهرداران مناطق و نواحی با این رفتار و قانون گریزی با حیثیت شهرداری بازی می‌کنند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای‌شهر تهران در بخش دیگر سخنانش، با اشاره به اینکه در آستانه ارتحال امام خمینی (ره) هفته گذشته نکته‌ای برگرفته از مکتب امام مطرح و به رییس جمهور بابت اظهاراتش در زمینه حذف شعار «مرگ» انتقاد کردم، گفت: برخی دوستان به من گفتند چرا با این حساسیت نسبت به موضوع واکنش نشان داده ام. از این رو بار دیگر به صحیفه نور مراجعه کردم. امام در بحث برائت آنقدر مصر بودند که جایی فرمودند: «از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم.»

شاکری افزود: اظهارات رییس‌جمهور در جمع جانبازان مطرح شد و آنها با ناراحتی از من خواستند نسبت به آن مواضع آنها را اعلام کنم. /

نظر شما