شناسهٔ خبر: 39181 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آذری مطرح‌ کرد:

برآورده‌کردن نیاز مشتری راه حل ثروت‌آفرینی در فرودگاه‌های کشور

فرودگاه مسافر مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان‌گفت: نتایج یک تحقیق که در فرودگاه‌های آمریکای شمالی انجام شد، نشان داد که رضایت یک مسافر از فرودگاه و خدمات ارائه شده در آن می‌تواند میزان خرید از غرف و اماکن فرودگاهی را تا ۴۵ درصد افزایش دهد و این یعنی رونق کسب و کارهای فرودگاهی و ثروت آفرینی.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رامین آذری درباره نقش فرودگاه‌ها در ثروت‌آفرینی توضیح داد: در علم مدیریت، تعاریف متعددی از منابع شده است ولی در اغلب این تعاریف، "منابع انسانی" را مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی و ثروت سازمان‌ها می‌دانند. سازمان‌ها بدون داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد نمی‌توانند در انجام ماموریت و رسالت خویش موفق باشند. از این‌رو قطعا نیروی انسانی آموزش‌دیده، متخصص و متعهد به عنوان یکی از منابع اصلی و کلیدی در بحث ثروت‌آفرینی سازمانی مطرح است .

وی به روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت:یکی دیگر از این منابع ثروت‌آفرینی امکانات و تجهیزات سازمان‌هاست. این تجهیزات در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شامل تجهیزات الکترونیک، دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری، ماشین‌آلات، ترمینال‌ها، سطوح و ابنیه پروازی و ... است که در فرآیند ثروت آفرینی نقش ایفا می‌کنند .

مدیرکل فرودگاه گرگان گفت: همچنین جایگاه انحصاری شرکت در حمل و نقل هوایی و موقعیت استراتژیک ایران از دیگر منابع مهم کسب درآمد و ثروت‌آفرینی به شمار می‌آید. اما استفاده از توان و ظرفیت بالقوه نیروها و منابع انسانی است که نقش اصلی را در این فرآیند ایفا و تضمین‌کننده سود و منفعت شرکت خواهد بود .

وی با بیان اینکه یکی از نظریات مهم در ثروت آفرینی عنوان می‌کند که: "برای ثروت آفرینی باید بتوان مشکلی را حل کرد"، گفت: باید برای محصول یا خدمتی که تولید می‌کنیم بازاری وجود داشته باشد. باید محصولی را فراهم کرد که مشتریان به آن نیاز دارند و در ارائه خدمت و محصول خود باید متمایز و منحصر به فرد باشیم تا رضایت مشتری را به دست آوریم .

آذری تصریح‌کرد: کسب رضایت مشتری مهم‌ترین مسئله در بقای کسب و کارهای امروزی است. در بازار رقابتی امروز، بدون رضایت مشتری حتی بزرگترین کسب و کارها نیز محکوم به نابودی و فنا هستند. سال‌ها پیش «هنری فود» خطاب به مشتریان خود گفت: با کمی دقت در سیر تحول جایگاه مشتری در سالیان اخیر، متوجه اهمیت و نقش رضایتمندی مشتری در بقای سازمان‌ها می‌شویم. رضایت مشتری مساوی با بقا و تعالی سازمان‌هاست. بنابراین، جلب رضایت مشتریان، جایگاهی مهم و حیاتی در سیاست‌های شرکت‌های پیشرو دارد. مدیران ارشد این سازمان‌ها به خوبی می‌دانند که موفقیت آن‌ها در دستیابی به اهداف و تعالی سازمانی در گرو رضایت مشتری است و برای جلب رضایت مشتری، ابتدا باید از انتظارات و نیازهای مشتریان خود آگاهی داشته باشیم و در راستای برآورده کردن این نیازها گام برداریم .

وی اضافه کرد: نتایج یک تحقیق که در فرودگاه‌های آمریکای شمالی انجام شد، نشان داد که رضایت یک مسافر از فرودگاه و خدمات ارائه شده در آن می‌تواند میزان خرید از غرف و اماکن فرودگاهی را تا ۴۵ درصد افزایش دهد و این یعنی رونق کسب و کارهای فرودگاهی و ثروت آفرینی .

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان یادآور شد: مدیران فرودگاهی باید از تمام توان خود در راستای جلب رضایت مشتریان فرودگاهی استفاده کنند .هدف نهایی دوره‌های آموزشی کارکنان باید جلب رضایت مشتری باشد .همچنین امکانات و خدمات در ترمینال‌ها و اماکن فرودگاهی باید بر مبنای نیازهای مشتری ارائه شود و تجهیزات و دستگاه‌های عملیاتی فرودگاه‌ها باید بر اساس نیازها و انتظارات مشتری باشد.

وی گفت: شناسایی نیازها و آگاهی از انتظارات مشتریان و گام برداشتن برای برآورده کردن نیاز و انتظارات آن‌ها به بهترین نحو ممکن و ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان فرودگاهی، می‌تواند به عنوان مهم‌ترین راه کسب درآمد پایدار و ثروت‌آفرینی در فرودگاه‌ها مطرح شود.

نظر شما