شناسهٔ خبر: 39185 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در ديدار سفير اتريش با مقامات سازمان هواپيمايي كشوري مطرح شد:

بررسی پیشنهاد اتریش برای برقراری پرواز از شیراز به وین

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز ‌ پیشنهاد اتریش برای برقراری پرواز از شیراز به وین که در دیدار سفیر اتریش با معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايی كشوری، در این دیدار كه فردریش اشتیفت، سفیر اتریش را، معاون، مدیر انجمن فرهنگی اتریش و نیز نمایندگانی از شرکت هواپیمایی اتریشی همراهی می كردند بر اهمیت روابط حمل  و نقل هوایی بین دو کشور تاکید شد و زمینه های توسعه بیشتر این روابط را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر اتریش از این که هواپيمايي جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط دشوار پروازهای خود را به مقصد وین را قطع نکرد تشکر و اعلام کرد من اعتقاد دارم یکی از مولفه های اصلی برای روابط خوب ارتباطات پروازی في مابين دو كشور است و در دو  سال و نیم گذشته تقریباً همواره شاهد سفر هیات های اقتصادی و گردشگري از اتریش به ایران بوده ايم.

سفير اتريش ضمن اشاره به تاثيرگذاری روابط حمل و نقل هوایی بین دو کشور اذعان داشت:نسبت به افزایش فرکانس پروازی بین دو کشور خوش بين است چرا كه فعالان اقتصادی و گردشگران بیشتری بین دو کشور رفت و آمد خواهند داشت.

معاون بین الملل هواپیمایی اتریشی نیز در ادامه، با تشکر از سازمان هواپیمایی کشوری ایران برای فراهم‌کردن چارچوب قانونی توسعه پروازها در طول مذاکرات انجام شده در سال ۲۰۱۵ میلادی به ارائه توضیحاتی درباره تحولات ساختاری در حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا و برخی مشکلاتی که اخیراً برای بعضی از شرکت‌های اروپایی پیش آمده پرداخت و برای توسعه شبکه پروازی علاوه بر تهران و اصفهان خواستار پرواز به شهر شیراز شد.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري نیز با ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت حمل و نقل هوایی کشورمان و توسعه فضاهای ايجاد شده پس از توافق برجام كه باعث افزايش پروازهای بين‌المللي ايران از جمله در مسير اروپا شده است، خواستار همكاري هرچه بيشتر هواپيمايي اتريش و هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران شد و گفت: معرفی هرچه بيشتر جاذبه‌هاي گردشگري ايران توسط طرف مقابل در كشور اتريش باعث ترغيب سفر به ايران خواهد شد.

وي در پايان گفت: پيشنهاد ارائه شده طرف اتريشي براي برقراري پرواز به شيراز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

نظر شما