شناسهٔ خبر: 39208 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خبر داد:

افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش/ از رونق صادرات تا کاهش واردات غیرنفتی

احمد شهریاری مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و همچنین رونق چشمگیر صادرات غیرنفتی در این بندر طی دوماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری با ارائه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی دوره زمانی دوماهه سال ۹۶ گفت: طی این مدت، ۲۸۵ هزار و ۷۰۲ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲۴۱ هزار و ۴۳۴ تن به کالای غیرنفتی با رشد ۶ درصدی و ۴۴ هزار و ۲۶۸ تن کالای نفتی با ۳۶ درصد افزایش، اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش سهم عملیات مربوط به صادرات غیرنفتی در این بندر را رقمی بالغ بر ۸۷۰ تن با افزایش ۸۴ درصدی اعلام کرد و افزود: طی این مدت، واردات ۶ هزار و ۹۸۶ تن از این‌گونه کالاها به ثبت رسید که کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

شهریاری از کابوتاژ ۲۳۳ هزار و ۵۷۸ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۶ درصدی طی دو ماه نخست امسال خبر داد.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت را دو هزار و ۶۵۲ فروند اعلام و بیان کرد: تردد شناورها به این جزیره مرجانی طی مدت یاد شده، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: از آغاز امسال تا ابتدای خردادماه، جابجایی۳۷ هزار و ۲۶۸ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب به انجام رسید.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان ضمن اشاره به ترابری ۱۸۱ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق این بندر طی دوماهه امسال گفت: علاوه بر فعالیت‌های مسافری، ۱۳۴ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات شناورهای تفریحی بهره‌مند شدند که افزایش ۱۲ درصدی را در این رابطه شاهد بودیم.

نظر شما