شناسهٔ خبر: 39230 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

اقدامات جدی برای ارتقای بهره‌وری در راه‌آهن/ راه‌آهن تهران- مشهد ۴ ساله برقی می‌شود/ ارسال مجوزها و پیگیری نقایص آژانس‌های مسافرتی با سامانه سجم/ توافق با روسیه برای گسترش کریدور شمال- جنوب به ۴ کشور اروپا

گزارش آخر هفته  تشریح مصادیق بهینه نبودن حمل‌ونقل کالا در کشور، سيستم‌های نظارت تصويری ايستگاه‌های راه‌آهن جنوب‌شرق راه‌اندازی شد، برگزاری اجلاس ۴ جانبه برای حمل آلومینیوم از تاجیكستان و ترانزیت از ایران و تجاری سازی و افزايش بهره‌وری اولويت اول راه‌آهن سایر عناوین مهم ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته بیش از هر چیز از لحاظ حمل‌ونقل کالا و ترانزیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهمترین عناوین خبری به شرح زیر است.

اقدامات جدی برای ارتقای بهره‌وری در راه‌آهن

معاون وزير راه و شهرسازی در دومين جلسه شورای هماهنگی مديران راه‌آهن در سال ۹۶ ،موضوع بهره‌وری و ارتقای آن در بخش حمل‌ونقل ريلی را اصل مهم و اساسی به شمار می‌آيد.

 سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن در جلسه شورای هماهنگی مدیران با بیان اینكه مدیران ریلی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند ، گفت: راه آهن مجموعه ای عظیم و سرمایه ملی است كه باید به دنبال جلب اعتماد و حفظ ارزش های آن باشیم.

راه‌آهن تهران- مشهد ۴ ساله برقی می‌شود

عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن از آغاز عملیات برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد در سال جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح چهار سال زمان دیده‌شده است تا با دستیابی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر، زمان سیر نزدیک به ۶ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

رسولی همچنین در خصوص میزان رضایتمندی مسافران از قیمت بلیت و خدمات ارائه‌شده در راه‌آهن گفت: واقعیت قضیه این است که در ارتباط با نرخ نظر کارشناسی ما این است که بر اساس ویژگی‌های مهمی که حمل‌ونقل ریلی دارد، به هر دلیل و با هر عاملی بتوانیم حمل‌ونقل ریلی را توسعه دهیم، به اقتصاد کشور کمک کرده‌ایم.

ارسال مجوزها و پیگیری نقایص آژانس‌های مسافرتی با سامانه سجم

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه «زین پس تمام فرایند‌های جاری حوزه حمل‌ونقل مسافر ریلی از طریق سامانه جامع مسافر (سجم) ثبت و پیگیری می‌شود» گفت: تمام درخواست‌های مؤسسات مسافرتی و مجوز‌های یک‌ساله و سه‌ساله به همراه سایر مسائل از طریق همین سامانه ارسال می‌شود.

کاظمی منش خاطرنشان کرد: کترینگ‌های پخت غذا و کارگاه‌های ملحفه شویی در شهرها نیز از این قائله مستثنا نیستند به عبارتی می‌توان گفت که کلیه فراینده‌های جاری در حوزه مسافری قطارها در این سامانه ثبت می‌شود.

تشریح مصادیق بهینه نبودن حمل‌ونقل کالا در کشور

مدیرکل دفتر طرح جامع حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مصادیق بهینه نبودن حمل‌ونقل کالا در کشور تصریح کرد: سهم هزینه‌ها حمل‌ونقل در قیمت تمام شده حدود ۱۲ درصد است که علت اصلی آن یارانه‌هایی است که از سوی دولت به بخش حمل‌ونقل پرداخت می‌شود.

 مهدی صفری مقدم مدیرکل دفتر طرح جامع حمل‌ونقل گفت: در صورتی که مجموعه سیاست‌ها و استراتژی‌های معاونت حمل‌ونقل در قالب یک پکیج هماهنگ و مستقل دیده شود و در دست اقدام قرار گیرد طی یک برنامه ۵ تا ۱۰ ساله می‌توان به وضع مطلوب دست‌یافت.

توافق با روسیه برای گسترش کریدور شمال- جنوب به ۴ کشور اروپا

رئیس کمیته ترانزیت شرکت راه‌آهن از توافق راه‌آهن‌های ایران و روسیه به‌منظور امتداد مسیر ریلی کریدور شمال-جنوب به سمت فنلاند، استونی، لتونی و بلاروس خبر داد و گفت: علاوه بر کاهش تعرفه‌های حمل بار تا ۵۰ درصد در این کریدور ریلی، نرخ تعرفه‌ها به ۴ کشور مذکور تنظیم و به تصویب رسید.

حسین عاشوری خاطرنشان کرد: حدود ۲۲ سال قبل و پیش از فروپاشی رژیم شوروی سابق، قطار تهران-مسکو از سمت جلفا تردد می‌کرد اما پس از فروپاشی دولت جماهیر شوروی سابق و ازهم‌پاشی سایر کشورها این مسیر قطع شد؛ اما با راه‌‌اندازی مجدد مسیر این بار از آستارا، بخش مسافر هم فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

سيستم‌های نظارت تصويری ايستگاه‌های راه‌آهن جنوب‌شرق راه‌اندازی شد

مدیركل راه آهن جنوب‌شرق از نصب و راه اندازی سیستم های نظارت تصویری ایستگاه های راه آهن جنوبشرق از ایستگاه زاهدان تا ایستگاه رودشور به طول ۲۰۷ كیلومتر خبر داد.

مجید ارجونی در ارتباط با راه اندازی سیستم های نظارت تصویری اظهار داشت: فاز اول و دوم سیستم های نظارت تصویری كه از ۳۶ دستگاه دوربین تشكیل شده است.

برگزاری اجلاس ۴ جانبه برای حمل آلومینیوم از تاجیكستان و ترانزیت از ایران

معاون بهره برداری و سیرو حركت راه آهن در دیدار با سفیر تاجیكستان بر فعال كردن كریدور تاجیكستان – ازبكستان – قزاقستان و ایران برای حمل ۲ میلیون تن بار در سال تاكید كرد.

 ابراهیم محمدی معاون بهره برداری و سیر و حركت در دیدار با سفیر تاجیكستان در خصوص فعال شدن حمل شمش آلومینیوم در مسیر تاجیكستان به بندرعباس از حمل ماهانه ۵ هزار تن پودر آلومینیوم از جاجرم به تاجیكستان و صادرات یك میلیون تن نفت خام از ری به سرخس و تاجیكستان نزدیك خبر داد .

تجاری سازی و افزايش بهره‌وری اولويت اول راه‌آهن

مدیر كل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن از برنامه حمل روزانه ۱۵۶ هزار تن بار داخلی در راه آهن خبر داد.

سید مرتضی علی احمدی مدیر كل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن در چهارمین جلسه كارگروه نشست بازرگانان مناطق راه آهن به اصلاح رفتار سازمانی تمامی مشاغل و شاغلان سازمانی با رویكرد تجاری سازی و ارائه خدمت سریع و رفع نیازهای منعكس شده به واحدهای داخلی تاكید كرد.

 

نظر شما