شناسهٔ خبر: 39231 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی استان گیلان با حضور ایزدی/ جابه‌جایی ۱۰ میلیون تن کالا در محورهای خوزستان/ اعلام آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار جهت احیای کارخانه ریسباف اصفهان

گزارش آخر هفته  برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی استان گیلان با حضور ایزدی، جابه‌جایی ۱۰ میلیون تن کالا در محورهای خوزستان، اعلام آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار جهت احیای کارخانه ریسباف اصفهان و اشتغال‌زایی برای ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر در راه و شهرسازی خراسان رضوی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد.

گیلان 

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در چهارمین جلسه استانی بازآفرینی پایدار شهری در محدوده‌ها و محلات هدف استان گیلان گفت: پروژه از مزرعه تا شهر یکی از پروژه‌های مهمی است که مصمم هستیم تمام توان خود را در حمایت از این پروژه به کارگیریم.

همدان

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل از جذب ۵ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار به منظور اجرای ۹ طرح عمرانی و جذب ۱۶۹۵ میلیون ریال اعتبار به منظور ۳ طرح عمرانی در شهرهای همدان و ملایر خبر داد.

اصفهان

مجموعه کارخانه ریسباف اصفهان می‌تواند یک مجموعه نه فقط نمایشی بلکه به تولید، عرضه و معاصر سازی هنرهای تاریخی همراه با اجزای دیگری مثل اقامتگاه و خدمات مختلف به گردشگر و مردم تبدیل شود.

گلستان 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: اهالی ۱۰ روستای سطح استان گلستان در دو ماه اول سال ۹۶ که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری است از راه آسفالته مطلوب بهره‌مند شدند.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عملیات اجرایی ورودی اصلی شهر قزوین در محل تقاطع بلوار امام خمینی (ره) و کنارگذر آزادراه تهران-رشت - زنجان امسال آغاز می‌شود.

کرمانشاه

سرپرست راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: احداث زیرگذر مجموعه تاریخی بیستون به سرعت در حال اجراست.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: بنا بر آمار بانك مسكن استان، ۵۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر البرز فروش اقساطی شده است.

قم

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی قم خبر داد: در هفته اخیر دو قطعه زمین با مساحت کلی ۱۳ هزار متر مربع از اراضی دولتی واقع در استان رفع تصرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: درخصوص ترویج و اشاعه اخلاق در مهندسی ساختمان تعامل ادارات مرتبط مانند اداره‌کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی با حوزه‌های علمیه ضروری به نظر می‌رسد.

خوزستان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در دو ماه نخست سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن كالا تحت پوشش ۳۴۰ هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به سایر نقاط كشور حمل شده است.

سیستان و بلوچستان 

عملیات مطالعه برای احداث ۳ دستگاه پل بزرگ در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد.

کردستان 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه باید جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاری فعالان گردشگری در گردنه صلوات آباد سنندج فراهم شود، گفت: یک بسته گردشگری برای این مسیر تعریف و سپس فراخوان آن انجام شود تا بخش خصوصی ورود کرده و کار را اداره کند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: هم‌اکنون در استان کردستان ساخت ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در حال اجرا است.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اختصاص ۲۶۵۰ میلیارد ریال بودجه در راستای بهسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری مشهد مقدس خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از رفع تصرف بیش از ۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان خواف خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم برای بیش از ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر در حوزه راه و شهرسازی استان شغل ایجاد شده است.

نظر شما