شناسهٔ خبر: 39267 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سازمان نظام مهندسی استان گلستان انجام شد؛

امضای تفاهم نامه ۵ دستگاه اجرایی با موضوع ایمنی کارگاه‌های‌ساختمانی/ صیانت از نیروی کار و ایمن سازی محیط کارگاه‌های ساختمانی استان گلستان

نشست تفاهم نامه استفاده از مسوول ایمنی در پروژه های ساختمانی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و چهار نهاد اجرایی دیگر شامل اداره‌های کل امور شهری و شوراهای استانداری، راه و شهرسازی، فنی و حرفه ای و کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان نظام مهندسی استان گلستان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اعلام این خبر گفت: از ظرفیت مهندسان واجد شرایط در افزایش ضریب ایمنی کارگاه های ساختمانی استفاده خواهد شد.

احمد تجری با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فنی و تخصصی مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان توسط ادارات و سازمان ها بیان داشت: این تفاهم‌نامه پنج جانبه و نیز تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع برق استان منعقد شد و برخی دیگر که در مرحله کارشناسی قرار دارد، نشانگر ظرفیت و توان بالای فنی تخصصی مهندسان صنعت ساختمان در استان گلستان است که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط کارگاه‌های ساختمانی و اجرایی شدن مجموعه مقررات ملی ساختمان و آئین‌نامه‌های حفاظتی مرتبط با ایمنی در عملیات ساختمانی به امضا رسیده و اجرایی خواهد شد.  

رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان در ادامه بیان داشت بر این اساس علاوه بر استقرار مسوولان ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی بر اساس آیین‌نامه ایمنی و مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان پیمانکاران دارای  گواهینامه صلاحیت تخصصی و ایمنی پیمانکاری می توانند به عنوان مجری فعالیت نمایند.

تجری اضافه کرد: هر کدام از نهادها  وظایف خاصی را که در متن تفاهم‌نامه آمده است، انجام خواهد داد.  

وی در ادامه اظهار کرد: برگزاری دوره های مستمر آموزشی با موضوع ایمنی برای همه گروه های هدف، ارتقا روش های نظارت، کنترل و بازرسی از کارگاه ها، توسعه فرهنگ ایمنی و ترویج استفاده از تجهیزات ایمنی و حفاظتی مناسب با اجرای این تفاهم نامه، عملی خواهد شد. تجری بیان داشت به منظور عملیاتی شدن تفاهم نامه، تدوین برنامه زمانبندی و فراهم شدن سایر شرایط، کمیته استانی راهبری ایمنی در صنعت ساختمان با همکاری مشترک دستگاههای موضوع این تفاهم نامه  تشکیل خواهد شد. /

نظر شما