شناسهٔ خبر: 39303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

نصب حدود ۲۴ هزار چراغ‌برق در معابر حاشیه مناطق مشهد/ برنامه‌ریزی اجرای بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب در مناطق حاشیه شهر

مراسم استاندار خراسان رضوی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه جمع‌آوری فاضلاب در حاشیه شهر مشهد از برنامه‌ریزی اجرای بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در مراسم کلنگ‌زنی پروژه جمع‌آوری فاضلاب شهر امام علی (ع) در حاشیه شهر مشهد که به طول ۱۰۰ کیلومتر انجام می‌شود، گفت: امروز با توجه به بودجه ۹۰ میلیارد تومانی و ۱۷۵ میلیارد تومان که برای حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده بود، عملیات اجرایی پروژه‌ها و طرح‌هایی آغاز شد.

وی اضافه کرد: دو بخش مهم از سری طرح‌های خدماتی در حاشیه شهر مشهد امروز شروع می‌شود که اجرای ۱۰۰ کیلومتر پروژه جمع‌آوری فاضلاب از سطح شهر مشهد در منطقه شهرک امام علی (ع) و ایجاد و بهسازی شبکه روشنایی منطقه سیس آباد می‌شود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص طرح انتقال فاضلاب مناطق حاشیه شهر مشهد توضیح داد: برای پروژه قطعه دوم جمع‌آوری فاضلاب شهری که در شهرک امام علی (ع) مشهد آغاز می‌شود حدود ۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، با اجرای این طرح به حجم مناسبی از اجرای پروژه جمع‌آوری فاضلاب در مشهد می‌رسیم. سال گذشته بیش از ۱۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شد و امسال هم در نظر داریم تا انتهای سال حدود ۴۰۰ کیلومتر را اجرا کنیم که این می‌تواند دستاورد و رکوردی مهم برای آبفای مشهد در ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در سطح کشور است.

وی درباره طرح روشنایی مناطق حاشیه شهر مشهد نیز بیان کرد: برای این پروژه بیش از ۱۵ و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده و شامل نصب حدود ۲۴ هزار پایه روشنایی در معابر اصلی و فرعی و خیابان‌ها و کوچه‌های مناطق حاشیه شهر مشهد می‌گردد که در حال حاضر مناطق سیس آباد، التیمور و بخش‌هایی از جاده قدیم قوچان را شامل می‌شود. در این طرح مناطقی که روشنایی نقص دارد بهسازی شده و نواقص برطرف می‌شود و در ادامه هم نقاطی که نیازمند روشنایی هستند، با نصب چراغ‌های مناسب این نقاط از نور و روشنایی کافی بهره‌مند می‌گردند.

رشیدیان در خصوص برنامه‌ریزی طرح‌های خدمات‌رسانی به مناطق حاشیه شهر مشهد، عنوان کرد: سه سال پیش برنامه‌ای با تمامی دستگاه‌های مرتبط با خدمات شهری آغاز شد و بسته‌ای تهیه شد که بر اساس آن بسته، کلیه کارهایی که در حوزه‌های مختلف خدماتی زیربنایی مانند آب، برق، گاز و ... یا در حوزه‌های خدماتی مانند بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و حوزه‌های اقتصادی مانند اشتغال، کارآموزی و حوزه‌های زیست‌محیطی و حفاظت از منابع طبیعی و مسائلی از این دست پیش‌بینی شده بود تا مورد اقدام قرار بگیرد و اقدامات این بسته در دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط تقسیم شد تا هر کدام به وظایف خود در این حوزه‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: البته برای اجرای این پروژه‌ها لازم بود تا ابتدا اعتبارات لازم تأمین شود تا بر اساس ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی این کار آغاز شود. در برنامه‌ریزی که ما انجام دادیم قرار شد تمامی دستگاه‌ها کار خود را شروع کنند و بودجه‌ها و اعتبارات هم که تأمین شد، کارها با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند برای همین هم در این دوره مشاهده کردیم که در حاشیه شهر اقدامات خدمات زیربنایی و روبنایی شروع شد که به نسبت سال‌های گذشته سرعت و کیفیت بالاتری داشت.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و قول تأمین اعتبار که از سوی دولت داده شده، در نظر داریم تا انتهای امسال تمام نقاط حاشیه شهر مشهد مقدس از نظر روشنایی و نورپردازی معابر نقصی نداشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا اجرای این پروژه و سایر طرح‌هایی که برای حاشیه شهر مشهد مقدس انجام می‌شود، بتواند سلامتی و نشاط را به مردم این مناطق هدیه دهد.

نظر شما