شناسهٔ خبر: 39368 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

تاکید بر نظارت بر تولید مصالح‌ساختمانی باکیفیت/ هرنوع ساخت و ساز باید توسط مجری ذی‌صلاح انجام شود

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نظارت دست‌اندکاران بر تولید مصالح ساختمانی با کیفیت، گفت: هر نوع ساخت و ساز باید با تخصص و مهارت مجری ذی صلاح صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی با انتقاد از فرسودگی زودهنگام برخی از ساختمان‌هایی که در فاصله زمانی کوتاهی ساخته شده‌اند، گفت: متاسفانه عدم رعایت اصول استاندارد در حین ساخت و ساز و همچنین استفاده از مصالح نامرغوب عمر مفید بسیاری از ساختمان‌ها را در کشور کاهش داد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار مساحت بافت‌فرسوده در کشور نگران کننده است، افزود: تلاش‌های بسیاری برای نوسازی بافت‌های فرسوده در حال انجام است، اما اگر جلوی ساخت و سازهای غیر ایمن گرفته نشود تمام تلاش‌ها بی‌اثر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه هر نوع ساخت و ساز باید با تخصص و مهارت مجری ذی صلاح صورت بگیرد، تصریح کرد: یکی از تلاش‌های کمیسیون عمران مجلس در راستای ساخت و سازهای ایمن و جلوگیری از ساخت و سازه‌های فرسوده، اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان است.

رضایی کوچی تصریح کرد: نظارت ناکافی بر کیفیت مصالح ساختمانی در حین تولید و مصرف عامل مهم دیگری است که عمر سازه‌ها را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با وجود ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد کیفیت مصالح ساختمانی پایین است به خبرگزاری خانه ملت، گفت: نظارت بر تولید مصالح ساختمانی با کیفیت یکی از مولفه‌هایی است که از افزایش ساختمان‌های فرسوده جلوگیری می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: عامل دیگری که می تواند از فرسودگی ساختمان های جدید الاحداث جلوگیری کند وجود مهندس نگهداری ساختمان است که متاسفانه در کشور ما دیده نشده و رها کردن ساختمان‌ها عمر آن ها را کاهش داده و زود در استانه فرسودگی قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در نظر گرفتن مهندس مقسم جهت نظارت بر روند ساخت و ساز می تواند بر استاندارد بودن ساختمان بیفزاید، زیرا در حال حاضر نبود مهندس به صورت مداوم بر سر ساختمان خود معضلی است که باید برای آن چاره اندیشی شود./

نظر شما