شناسهٔ خبر: 39407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس:

اخذ ۱۵ هزار فقره سند تک‌برگ به نام دولت در استان فارس طی یکسال

حسین ذوالقدر مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس در خصوص تشریح برنامه عملکرد سال ۹۵ گفت: در سال ۹۵ با تلاش و کوشش همکاران حوزه املاک و حقوقی موفق شده‌ایم حدود ۱۵ هزار فقره سند تک‌برگی املاک و اراضی دولت را در سطح شهرستان‌های تابعه و مرکز استان اخذ و در این راستا عملکرد چشمگیری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، حسین ذوالقدر مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس در خصوص تشریح برنامه عملکرد سال ۱۳۹۵ گفت: در سال ۹۵ با تلاش و کوشش همکاران حوزه املاک و حقوقی موفق شده‌ایم حدود ۱۵ هزار فقره سند تک‌برگی املاک و اراضی دولت را در سطح شهرستان‌های تابعه و مرکز استان اخذ و در این راستا عملکرد چشمگیری داشته باشیم.

وی اذعان کرد: موضوع مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راهکارهای حفاظت و صیانت از املاک دولت است دارای اهمیت بالایی است و بر اساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده است که در این راستا عملکرد سال ۹۵ بسیار مؤثر بوده است.

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: تعامل و همکاری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان جای تقدیر دارد و بر اساس توافقات حاصله جلسات مشترک جهت رفع مشکلات و تداخلات ثبتی به‌منظور مستندسازی املاک دولت، به‌صورت ماهیانه در محل اداره کل راه و شهرسازی استان بین این اداره کل و اداره کل ثبت از سال گذشته در حال برگزاری است.

ذوالقدر هم‌چنین ابراز امیدواری کرد: امسال طی برنامه‌ریزی صورت پذیرفته روند اخذ اسناد تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای تداوم یافته به نحوی که تا پایان سال جاری کلیه اسناد اراضی دولت اخذ و ثبت گردد.

وی در بخش دیگری از گزارش عملکرد سال ۹۵، به عملکرد مؤثر حقوقی این حوزه اشاره کرد و گفت: با اخذ احکام مؤثر قضایی علیه متصرفین، اجرای حکم جهت رفع تصرف و تبدیل وضع به حالت سابق تحویل یگان حفاظت از اراضی اداره کل گردید و در نوبت اجرا است.

وی همچنین افزود: بخش عمده‌ای از قراردادهای منعقده که تاکنون توسط طرفین واگذاری منتهی به ساخت و ساز و بهره‌برداری نگردیده، بنابر ابلاغ سازمان ملی زمین و مسکن، از طریق مراجعه به مراجع قضایی لغو و اراضی به دولت مسترد گردیده است.

وی ادامه داد: با دفاع مؤثر و پیگیری همکاران واحد حقوقی، احکام قضایی عمدتاً به نفع دولت صادر می‌گردد. در سال گذشته بیش از ۲۲۰ پرونده به نفع دولت حکم صادر شده است که آمار قابل‌توجهی در این خصوص است.

وی در پایان گفت: امسال بر اساس برنامه ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، روند اخذ اسناد تک‌برگی و تحصیل اراضی ملی و دولتی تداوم یافته و نیز در خصوص طرح بازشماری املاک دولت، رسیدگی به پرونده‌های نصاب مالکانه و حقوقی و خصوصاً تعیین تکلیف پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۲، برنامه‌ریزی جامع و کاملی تهیه و در حال اجرا است

نظر شما