شناسهٔ خبر: 39439 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ترافیک هوایی ایران با تنش‌های کشورهای عربی/ ظرفیت بالای آسمان ایران برای تقاضاهای بین‌المللی/ احتمال افزایش روزانه ۸۰ پرواز قطرایرویز از آسمان ایران

هواپیما افزایش ترافیک هوایی ایران با تنش‌های کشورهای عربی، ظرفیت بالای آسمان ایران برای تقاضاهای بین‌المللی، احتمال افزایش روزانه ۸۰ پرواز قطرایرویز از آسمان ایران، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و سئول درآینده نزدیک و . . . از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت به شح زیر است؛

افزایش ترافیک هوایی ایران با تنش‌های کشورهای عربی/ ظرفیت بالای آسمان ایران برای تقاضاهای بین‌المللی

با افزایش تنش میان برخی کشورهای عربی و آفریقایی با کشور قطر و ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی قطر از آسمان این کشور‌ها ترافیک هوایی کشورمان ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشتر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و فقط حدود ۳۰ پرواز به سمت اروپای جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.

برقراری پرواز مستقیم میان تهران و سئول درآینده نزدیک

همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری کره جنوبی موسوم به KOTFA، ظرفیت‌‌های گردشگری و فرهنگی ایران در میان ۸۰۰ شرکت خدمات گردشگری از ۶۰ کشور جهان معرفی شد. در این نمایشگاه همچنین مذاکراتی میان مسؤولان ایرانی با طرفین بین‌المللی بویژه کشورهای بازار هدف در ارتباط با توسعه مناسبات گردشگری صورت گرفت.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز با اشاره به علاقه کره‌‌ای‌ها نسبت به بازدید از ایران و ضرورت بازتعریف برنامه­‌های خاص فرهنگی ـ جهانگردی برای توسعه ارتباطات گردشگری میان ایران و کره جنوبی، بیان کرد: شرکت‌کنندگان ایرانی حاضر در کوتفا ۲۰۱۷ مذاکرات سازنده­‌ای را با همتایان خود انجام دادند که امیدواریم روند این مذاکرات در نهایت منجر به افزایش آمار گردشگران کره­‌ای و بازار آسیای جنوب شرق به ایران شود، چرا که زنجیره تبلیغات ایران در این بازار با حضور هدفمند کشورمان در بازارهای کره  و کشورهایی چون ژاپن تکمیل شده است.

احتمال افزایش روزانه ۸۰ پرواز قطرایرویز از آسمان ایران

مقام مسئول سابق سازمان هواپیمایی با بیان اینکه از نظر تجهیزات، نیروی انسانی و اداره کردن دقیق پروازهای عبوری، هیچ مشکلی در کشور نداریم، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت استقبال قطرایرویز از فضای ایران، روزانه ۸۰ پرواز به پروازهای عبوری از فضای کشور، افزوده شود.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی قطر ۱۹۰ فروند هواپیما دارد و در شبکه بزرگ پروازی خود به ۱۵۰ مقصد پروازی، پرواز می‌کند که پروازهای این ایرلاین در قاره‌های مختلف اروپا، آسیا، ‌ آمریکا و آفریقا توزیع می‌شود.

هنوز سهمیه هما برای پروازهای حج مشخص نیست

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر خبر داد که هنوز سازمان حج و زیارت خبر نهایی در خصوص مقدار سهمیه هما و مشارکت سایر خطوط برای مراسم حج امسال را اعلام نکرده است و گفت: در صورت هماهنگی نهایی با سازمان حج و زیارت مذاکره با عربستان آغاز خواهد شد.

نظر شما