شناسهٔ خبر: 39440 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل راه‌آهن جنوب شرق خبر داد؛

رشد ۷۶ درصدی تردد قطارهای باری از پاكستان به راه‌آهن زاهدان

قطار باری مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق اعلام كرد: طی دو ماه گذشته ۲۶ رام قطار باری از مرز تفتان به راه‌آهن زاهدان تردد داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی در ارتباط با ورود قطارهای باری پاكستان به راه‌آهن زاهدان گفت: طی دو ماه گذشته ۲۶ رام قطار باری از مرز تفتان وارد خاك کشور و ایستگاه زاهدان شده كه نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است.

وی بیان كرد: در دوماهه اول سال جاری ۶۳۰۲ تن صادرات، ۴۳۰۱ تن واردات و ۳۳۰۷ تن ترانزیت كالا از این محور جابجا شده كه به ترتیب با رشد ۴۲۷ درصدی، ۷۶ درصدی و ۵۴۲ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: كالاهای صادراتی شامل قیر، سیمان، گوگرد و فوتس اویل است.

مدیركل راه‌آهن جنوب شرق گفت: کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد و محصولات غذایی مانند سیب‌زمینی و كالاهای وارداتی شامل برنج خوراكی است.

به گفته وی؛ راه‌آهن برای تشویق تجار و بازرگانانی كه در این مسیر به تجارت می‌پردازند جهت حمل ترانزیت گوگرد ۴۰ درصد تخفیف و برای كود شیمیایی ۳۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

ارجونی عنوان كرد: همچنین به‌منظور حمایت از حمل‌ونقل ریلی، حمایت از تجار و بازرگانان و رقابت حمل بار ریل و جاده، برای بارهای صادراتی از زاهدان به میرجاوه تخفیف ۳/۳۷ درصدی در نظر گرفته‌شده است، همچنین كشور پاكستان نیز كرایه حمل را از میرجاوه به كویته از ۱۲۰۰ روپیه در هر تن به ۸۰۰ روپیه و برای بارهای وارداتی از ۱۳۰۰ روپیه در هر تن به ۹۰۰ روپیه تخفیف در نظر گرفته است.

مدیركل راه‌آهن جنوب شرق اظهار داشت: در حال حاضر كرایه حمل هر تن بار از زاهدان به میرجاوه و میل ۷۲ از طریق ریل ۸ برابر كمتر از جاده است.

برچسب‌ها:

نظر شما