شناسهٔ خبر: 39469 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر امام خمینی استان خوزستان/ سرمایه‌گذاری بی‌سابقه دولت یازدهم در شهرستان ورامین/ اجرای ۲۵ طرح بازآفرینی شهری اردبیل در سال جاری

گزارش آخر هفته بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر امام خمینی واقع در استان خوزستان و بررسی طرح‌های بندری، سرمایه‌گذاری بی‌سابقه دولت یازدهم در شهرستان ورامین در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و مسکن، عزم جدی مسئولان استانی اردبیل در اجرای ۲۵ طرح بازآفرینی شهری طی سال ۹۶ و اعلام خبر پرداخت ۳۸۳ میلیارد ریال یارانه دولتی به مسکن مهر تهران در ۴ سال گذشته مهم‌ترین اخبار استان‌های در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد.

خوزستان 

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان خوزستان با حضور در بندر امام خمینی از چند پروژه مهم رونمایی کرده و در عین حال در نشستی صمیمی به گفت و‌گو با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مجتمع بندری امام خمینی (ره) پرداخت.

قم

استاندار قم بر ضرورت توسعه ی زیرساخت‌های ریلی قم بر اساس مطالعات كارشناسی تاكید كرد.

آذربایجان شرقی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه اقتصاد مقاومتی ساخت بزرگراه تبریز - اهر به طول ۹۰ کیلومتر مراحل ساخت را در سه قطعه سپری می‌کند از اتمام کامل این پروژه حداکثر تا پایان سال مالی ۹۶ خبر داد.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از رفع تصرف بیش از ۱۱ هزار مترمربع اراضی ملی به ارزش ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شهرستان لامرد خبر داد.

هرمزگان

اولین کارگروه کمیته بحران استان هرمزگان با حضور کارشناس و مسئولین ادارات عضو در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود بیش از نیمی از بافت‌ناکارامد کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج حبر داد و گفت: در کل استان ۲ هزار و ۸۳ هکتار بافت ناکارامد وجود دارد که از این رقم ۳۸ هکتار مربوط به بافت تاریخی، هزار و ۱۷۰ هکتار مربوط به سکونتگاه غیررسمی و ۸۷۵ هکتار متعلق به بافت‌های میانی است.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در شورای مسکن استان گفت: رویکرد ما توجه به نوسازی بافت فرسوده و حل مشکلات حاشیه‌نشین‌هاست، باید برای سازندگان حوزه مسکن انگیزه لازم را ایجاد کنیم و با ابزارهای تشویقی زمینه رونق‌بخش مسکن را فراهم آوریم.

خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه جمع‌آوری فاضلاب در حاشیه شهر مشهد از برنامه‌ریزی اجرای بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عزم جدی برای بازآفرینی شهری در سطح استان اردبیل با تلاش استاندار و همدلی مسئولان استانی در حال اجرا است.

ایرانشهر

محور روستایی شور – اسفیدآبه بخش بزمان شهرستان ایرانشهر به طول ۱۰.۵ کیلومتر آسفالت شد.

گیلان

پروژه آسفالت راه روستایی خِرِشک و خاصکول-ولیجار شهرستان رودبار و راه روستایی کوزان به تکرم شهرستان شفت در گیلان به اتمام رسید.

خراسان شمالی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲۸۷ خانوار روستاهای کلاته ترک‌ها، گرمک و پشت‌بام در شهرستان جاجرم از راه روستایی مناسب بهره‌مند شدند.

تهران

فرماندار ورامین حجم سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم در شهرستان ورامین در حوزه‌های ریلی، ساخت و توسعه راه‌ها و مسکن را طی ۵۰ سال اخیر در حوزه عمران و آبادانی این شهرستان بی‌سابقه و بی‌نظیر عنوان کرد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از تخصیص ۳۸۳ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای دولتی طی ۴ سال گذشته (۹۲ الی ۹۶) در مسکن مهر و به صورت خاص در پروژه‌های روبنایی خبر داد.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از آغاز عملیات ساخت قطعه ۶ چهارخطه خرم‌آباد - پلدختر خبر داد.

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: بالغ بر ۵۰ درصد از تعهدات موافقت‌نامه دار این اداره کل در پروژه‌ راه‌های روستایی گمیشان تحقق یافته است.

کردستان 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به همراه مجری کریدور بزرگراهی غرب کشور از قطعات مختلف پروژه بزرگراهی کرمانشاه – میاندوآب بازدید کردند.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ۲ برنامه اصلی این اداره کل در حوزه مسکن و ساختمان را در سال جاری اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طی دوره چهارساله دولت تدبیر و امید ۱۱۷ کیلومتر راه برون شهری شامل راه‌های اصلی و روستایی دراین استان احداث شده است./

نظر شما