شناسهٔ خبر: 39503 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز انجام شد؛

حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم وداع با شهدای حملات تروریستی تهران در مجلس شورای اسلامی

مراسم تشییع حادثه تروریستی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم وداع با شهدای حملات تروریستی تهران در مجلس شورای اسلامی که با حضور سران سه قوه و نمایندگان مجلس برگزار شد، شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز ۱۹ خردادماه، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم وداع با شهدای حملات تروریستی تهران که در ساختمان مجلس شورای اسلامی و با حضور سران سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه برگزار شد شرکت کرد.

گفتنی است، در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه ۱۷ خردادماه رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، ۱۷ نفر شهید و ۵۶ نفر مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.

وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند ۵ نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»

گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود. مراسم تشییع پیکر شهدای این حملات تروریستی امروز – جمعه – در تهران و بعد از خطبه های نماز جمعه از دانشگاه تهران، برگزار می‌شود./

نظر شما