شناسهٔ خبر: 39536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

کاهش محسوس متوفیان تصادفات جاده‌ای زنجان/ رسیدگی جدی به تخلفات شرکت‌های حمل ونقل برون شهری

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، میزان متوفیان تصادفات جاده‌ای استان زنجان در سال گذشته ۶.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌و ‌نقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان  با اشاره به اینکه بر اساس درصد کاهش میزان متوفیان تصادفات جاده‌ای، استان زنجان در رده ۱۳ کشور قرار دارد، تصریح کرد: آمار مقایسه‌ای تصادفات محورهای شریانی و اصلی استان زنجان طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ نشان می‌دهد در محور تهم کاهش ۵۰ درصدی میزان تلفات مشاهده می‌شود. همچنین در برخی محورها ازجمله ماه‌نشان افزایش تصادفات چشم‌گیراست.

 وی ادامه داد: در حوزه استحفاظی اتوبان زنجان ـ تبریز، ۴.۵ درصد کاهش و در اتوبان زنجان ـ قزوین ۵ درصد افزایش متوفیان را شاهد بودیم.

 دست‌نشان با تاکید بر فرهنگ‌سازی در مقوله رانندگی، خاطرنشان کرد: حدود نیمی از تصادفات استان در دو محور آزادراهی استان (زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز) رخ داده که البته با توجه به حجم بالای ترافیک عبوری استان از آزادراه‌ها این موضوع دور از انتظار نبوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان تاکید کرد: علی‌رغم کاهش تلفات کل استان نسبت به سال گذشته متوفیان موتور افزایش یافته که این مسئله لزوم توجه بیشتر به ارتقای ایمنی موتورسواران و فرهنگ‌سازی استفاده صحیح و مطلوب از این وسیله نقلیه را آشکار می‌سازد.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از ۹۵درصد متوفیان تصادفات در استان زنجان توسط آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که از این حیث دارای رتبه دوم در میان استان‌های هم‌جوار هستیم.

وی یادآور شد: عامل انسانی یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات جاده‌ای است که با آموزش، فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم می‌توان از بروز بسیاری از تصادف پیشگیری کرد.

رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های برون‌شهری

خبر دیگر اینکه، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: دردو ماه نخست سال جاری به تخلفات  شش شرکت حمل ونقل کالا و یک مورد تخلفات رانندگان بخش مسافربری برون شهری رسیدگی شده است.

دست‌نشان افزود: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوط، در جلسات كمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ زنجان ازابتدای سال جاری تاکنون شش مورد تخلفات شركت‌ها و موسسات حمل‌و‌نقلی کالا و همچنین یک مورد تخلف رانندگان حمل ونقل جاده‌ای در سطح استان زنجان رسیدگی و احکام متناسب صادر شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه دراین مدت ازشرکت‌های حمل ‌ونقل مسافرتخلفی گزارش نشده بود، تصریح کرد: جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل جاده‌ای برون شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود.

دست‌نشان درخصوص فراوانی تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا خاطرنشان کرد: عمده تخلفات شركت‌های حمل‌و‌نقل کالا شامل مغایرت درمندرجات بارنامه، دریافت کمیسیون اضافی، عدم رعایت مقررات درست تهیه وتنظیم بارنامه، صدورحواله به جای بارنامه و صدوربارنامه قبل از وزن‌گیری بوده است که درکمیسیون مورد بررسی قرار گرفت واحکام مربوط به آنان صادرشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ایجاد آرامش به‌ویژه در بخش‌های حمل‌و‌نقل مسافر و کالا همواره از دغدغه‌های مهم و اساسی این اداره‌کل بوده و کاهش تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل‌و‌نقلی می‌تواند نقش اساسی در تحقق این امر داشته باشد.

نظر شما